Revanche

B-junioren zaterdag, B1, Hoofdklasse P

12 september 2015 12:30

Reitsma, H.

Revanche! Dat was het woord dat viel in voorbereiding op deze wedstrijd. Door de slechte staat van de velden ging vorige week de competitie voor ons nog niet van start. Dus wij konden vandaag beginnen tegen de B1 van FC Meppel. Thuis verloren wij van hen in de beker met 0-7. Dus nu ....., juist revanche!
Dat het de mannen ernst was werd direct duidelijk. Vanaf het begin sterk in de duels. We lieten ons in het begin nog wel een paar keer verrassen maar hadden het spel toch redelijk onder controle. Het leek wel of Meppel niet had verwacht dat onze mannen perse wilden winnen. Dat de duels stevig waren bleek wel toen Bjorn Boldewijn een waarschuwing kreeg voor een te harde overtreding (later zou hij nog geel krijgen). In de 26ste minuut stuurde Jerrit vanaf eigen veld een perfecte pass op Alan die de bal goed voor gaf. De kans leek de mist in te gaan toen Bjorn Boldewijn over de bal heen viel. Maar niets was minder waar. Al zittend schoot Bjorn vanuit de draai de bal op de paal. Jeffrey reageerde attent en wist de bal het doel in te tikken. De 0-1 wisten we vast te houden tot aan de rust. De tweede helft begonnen we met Viktor voor Rick Meulebelt. Later zou ook nog Ramon voor Alan in het veld komen. Bjorn Boldewijn die in de eerste helft een paar harde tikken had gekregen kon gelukkig de tweede helft blijven spelen. Meppel had in de tweede helft wel een beter antwoord op het harde werken van onze mannen. Het spel was beter in evenwicht. Toch was het Staphorst die in de 62ste minuut op een 0-2 voorsprong kwam. Jeffrey ging een duel aan en wist Bjorn Boldewijn te bereiken. Bjorn omspeelde de keeper en wist vanaf bijna de achterlijn de bal richting het doel te spelen. Tergend langzaam rolde de bal over de doellijn. Zou er nu wat meer rust in het spel komen? Nee daar was gewoon geen tijd voor. Door even concentratie verlies bij ons achterin wist Meppel in de 66ste minuut de aansluitingstreffer te maken. Maar we wisten stand te houden. Na 9 minuten blessuretijd floot de scheidsrechter, die deze wedstrijd prima leidde, eindelijk af. Eindstand 1-2. We mogen trots op onze jongens zijn. Door keihard te werken hebben ze een goed resultaat neer gezet. Misschien niet met altijd even fraai voetbal maar het resultaat telt. Kijken of we dit volgende week een vervolg kunnen geven, thuis tegen JVZ.