Bekerwedstrijd tegen Olympia '28 B1

Assist: Viktor Kin

B-junioren, B1, Groep 1 07

29 augustus 2015 11:00

Vaak wordt het bekerprogramma gezien als een voorbereiding op de competitie. Ook wij zagen dat zo. Drie wedstrijden spelen en dan zien waar je staat. Verloren we nog kansloos van Meppel B1 mede door een vroege rode kaart, in de tweede wedstrijd tegen Olde Veste B2 wonnen wij wel maar daar kwamen veel punten naar voren waar nog aan gewerkt moet worden. Met name onnodig balverlies en mopperen op de scheids moet afgeleerd worden. Dit is vaak een gebrek aan concentratie.
Tegen Olympia speelden we de beste van de drie bekerwedstrijden. We begonnen goed en hadden de eerste tien minuten de wedstrijd volledig in handen. Helaas konden we dat niet helemaal vast houden en waren de tweede tien minuten meer in evenwicht. Maar gelukkig konden we toch de draad weer oppakken. Het was Rick Meulebelt die na een goede voorzet van Viktor de bal binnen schoot. Wel zagen we daarbij hands van Rick maar de scheidsrechter zag dit niet. We verzuimden daarna om de juiste keuzes te maken en de voorsprong uit te bouwen. Olympia speelde zelfs onder onze druk vandaan en was op het laatst van de eerste helft af en toe dicht bij de gelijkmaker. In de rust voerden we een aantal wissels door. Rick Compagner kwam voor Harmen, Ruben voor Bjorn Dozeman en Alan voor Jeffrey.
In de tweede helft lieten we echt zien wat we konden. Na 7 minuten wist Alan de bal vanaf rechts voor te zetten en Viktor ronde dit keurig af. We moesten daarna nog ruim een kwartier wachten op het volgende doelpunt maar toen vielen ze ook snel achter elkaar, Olympia was gebroken. Een pass van Jerrit vanaf de eigen helft op Alan werd alweer door Alan omgezet in een keurige voorzet en dit keer wist Rick Meulebelt het net te vinden. Daarna kopte Bjorn Boldewijn (die ingevallen was voor Ramon) een vrij trap van Jerrit hard in het doel. En vervolgens volgden nog twee doelpunten van Alan (eerst een assist van Bjorn Boldewijn en daarna één van Viktor) en stond de eindstand vast.
De voorbereiding liet een stijgende lijn zien en dat is goed. Het was nog niet allemaal perfect, ook niet qua spelers: Bjorn Boldewijn komt terug van een langdurige blessure en kan nog niet een hele wedstrijd spelen, Justin is nog steeds geblesseerd en Harmen was de eerste twee wedstrijden nog niet speelgerechtigd.
Aanstaande zaterdag de eerste competitiewedstrijd tegen Heerenveense Boys. Dat zal een zware wedstrijd worden maar we kunnen moed putten uit de voorbereiding.