VV Dwingeloo F1 - VV Staphorst F1 2-8

Staphorst JO9-1JM

F-pupillen, F1, Groep 1 06

5 september 2015 10:30

Na de eerste twee wedstrijden in het Zwaluwen-bekertoernooi te hebben gewonnen (0-1 tegen MSC F1 en 3-2 tegen Alcides F1), moesten we vandaag naar Dwingeloo voor een wedstrijd tegen VV Dwingeloo F1. De vele regen van vannacht en vanochtend dreigde nog even roet in het eten te gooien, maar gelukkig ging de wedstrijd door.

Het sportcomplex in Dwingeloo straalde een landelijke gemoedelijkheid uit en de velden lagen er prima bij. Assistent-trainer Wessel Bloemberg leidde de warming-up en bepaalde de opstelling. De spelers werd er nog eens op gewezen geconcentreerd te zijn en goed over te spelen en dat was niet aan dovemansoren gericht: het veldspel was bij vlagen ‘oogstrelend’ en na een kwartier stond het al 0-4 voor VV Staphorst. Rond de 10e minuut speelde Noa de bal op Arman, die prachtig scoorde met het hoofd (kopdoelpunten zien we niet elke week bij de F’jes!). Twee minuten later maakte Dinand de 0-2 en weer een minuut later bracht Arman, na weer een assist van Noa, de 0-3 op het bord. Na een kwartier scoorde Noa zelf de 0-4 en nog vóór rust zorgde Ruben voor het 5e doelpunt.

De comfortabele ruststand en de ranja deden het team geen goed, hetgeen resulteerde in een wat rommelige tweede helft. VV Dwingeloo voerde ook wat wijzigingen door. Ons vloeiende spel van de eerste helft stokte een beetje, maar het scoren van doelpunten werd gelukkig wel voortgezet. Arman maakte de 0-6 na een assist van Dinand en laatstgenoemde maakte zelf de 0-7 na een assist van Chris. Na de 0-8 van opnieuw Arman vond men het kennelijk allang mooi geweest, want in de laatste vijf minuten werd Dwingeloo nog twee keer in de gelegenheid gesteld om wat terug te doen. De goals van Dwingeloo werden terecht onthaald op veel enthousiasme van het thuispubliek.

Al met al een leuke pot voetbal en een verdiende overwinning van 2-8 voor VV Staphorst. Zolang de concentratie wordt vastgehouden en we blijven overspelen, kunnen we nog veel plezier aan dit team beleven.