Staphorst verliest terecht van FC Lisse!

FC Lisse

Sander de Grote (intikker)
Enze Stroo
Jeffrey Klijbroek
Ludcinio Marengo
Toon Zwetsloot
Remi Van Ekeris
Van der Putten
Enzo Stroo
...
Bo de Bruin
Enzo Stroo
Lars Klomp
Mitchel Bormann
Lars van der Steen

3e divisie A

9 oktober 2021 14:30

B. van Kommer

Op eigen veld heeft Staphorst opnieuw geen punten weten te halen. Deze keer was FC Lisse te sterk voor de formatie uit Staphorst. De thuisploeg kwam nog wel op voorsprong, maar zag deze naarmate de wedstrijd vorderde verdwijnen.
Met een terechte zege stapte de ploeg uit de Bollenstreek in de bus.

Eerste helft

Staphorst moest het in de thuiswedstrijd wederom zonder Stan Haanstra doen. Stan ondervindt nog steeds teveel hinder van een spierblessure, waardoor hij opnieuw vanaf de kant moest toekijken hoe zijn ploeggenoten het er vanaf zouden brengen. Daarnaast ontbrak Reinier Crediet wegens privé omstandigheden. Een behoorlijke aderlating voor trainer Paul Weerman. Gelukkig kon de ploeg terugvallen op bekwame vervangers en vol goede moed begon men aan de confrontatie met FC Lisse. Gewaarschuwd door de vorige thuisduels welke Staphorst vrijwel allemaal positief afsloot, lieten de bezoekers vanaf acquit zien wat de bedoelingen waren. Met goed positiespel en met veel lopende mensen tussen de linies speelde FC Lisse fris van de lever. Om niet in de problemen te komen stak Staphorst heel veel energie in de persoonlijke duels. Sander de Grote kopte namens Staphorst rakelings voorlangs. Even leek het erop dat FC Lisse op voorsprong kwam.
Terwijl ze bij de bezoekers al juichten, stak scheidsrechter van Kommer hier een stokje voor, door op advies van zijn assistent de goal af te keuren. Hoewel FC Lisse beter was, opende Staphorst verrassenderwijs de score. Goed doorzetten van Jurian van den Brink bracht het lederen monster bij Sander de Grote. Die bedacht zich niet en zette zijn ploeg op een 1 - 0 voorsprong. Een heerlijk moment om op voorsprong te komen. Aan de andere kant moest Marlon Luchtenberg tot tweemaal toe een bal van de lijn koppen. FC Lisse liet het hier niet bij zitten en verhoogde de druk. Staphorst beet in deze fase fel van zich af, maar moest het eenvoudigweg op voetballend gebied afleggen. Vlak voor het verstrijken van de eerste helft beloonde FC Lisse zich door de gelijkmaker te produceren.
Enkele minuten later blies arbiter Boyd van Kommer de eerste helft naar het verleden.
Met een 1 - 1 tussenstand werd de kleedkamer opgezocht. En daar mochten de gastheren het meest tevreden mee zijn!

Tweede bedrijf

Bij het vervolg was de grote vraag: zou Staphorst nog 45 minuten mee kunnen komen in het krachtverslindende spel wat ze lieten zien. Deze vraag zou in het verloop van de wedstrijd beantwoord worden. Zeker was wel dat het nog een hele kluif zou worden! Al vrij snel tekende Jeffrey van Klijbroek voor de voorsprong van FC Lisse. Uiterst zuur, maar op dat moment was dat gewoon heel terecht! Ondertussen hadden Yannick Kaluzi en Rutger Koopman de moegestreden Wouter van der Molen en Matthijs Verheul afgelost. Staphorst zou nog één keer alles uit de kast moeten persen. Al gauw leek dit succes op te leveren toen Mike Reuvers een enorme kans kreeg. Vrijstaand voor keeper Erik Cummins zag hij geen kans de bal tussen de palen te werken. Evenals vorige week tegen Sparta Nijkerk het geval was, was Reuvers te gehaast met afwerken. In plaats van de keeper te omspelen schoot hij hard en onbeheerst. In de tegenaanval was FC Lisse dodelijk effectief en opnieuw was Enzo Stroo het feestvarken. In plaats van 2 - 2 werd het 1 - 3 en was het over en uit. Dit typeert nu net of je tegen een topploeg speelt, of niet. Op dit niveau worden dit soort fouten genadeloos afgestraft. FC Lisse had de buit binnen en hoefde niet meer zo nodig. Staphorst was in de slotfase niet meer bij machte om voor enig gevaar te zorgen. Na 90 minuten floot de goed leidende referee Boyd van Kommer de wedstrijd af. We kunnen er lang en breed over praten, FC Lisse was gewoon een maatje te groot gebleken voor Staphorst. De zege ging dan ook dikverdiend mee naar de Bollenstreek!

Opstelling Staphorst: Jorick Maats, Marlon Luchtenberg, Dirk Muis, Pascal Mulder, Mark Schra, Matthijs Verheul (74. Rutger Koopman ), Damien Schra, Wouter van der Molen (65. Jannick Kaluzi ) Jurian van den Brink, Sander de Grote, Mike Reuvers

Scheidsrechter: Boyd van Kommer
Ass. scheidsrechter: Luuk van der Brugge & Maarten Bolwerk