Staphorst en Excelsior’31 weten publiek te vermaken.

Excelsior'31

Hakim Ezafzafi (intikker)
Lucas van Beek
Stijn Beverdam
Dérian Reinders
Desney Bruinink
Jasper Veltkamp
Siebe Schets
Hakim Ezafzafi
Pim ten Have
Hakim Ezafzafi
Jasper Groothuis

3e divisie A

18 september 2021 14:30

S. Veekamp

Eerste helft
Onder perfecte weersomstandigheden liet scheidsrechter Veekamp de kraker tussen de nummer 2 en 6 van de Derde Divisie om 14.30 uur losbarsten. Staphorst moest het in de wedstrijd tegen Excelsior’31 zonder de geblesseerde Wouter van der Molen en Sander de Grote doen. Beiden hadden te maken met een onwillige rug. Echter, de selectie was breed genoeg om deze tegenvaller op te vangen. Excelsior’31 opende furieus! Vrijwel meteen kreeg de ploeg een corner mee. Direct daarna twee levensgrote kansen voor Hielke Penterman en Givan Werkhoven. Beide keren moest Jorick Maats vol aan de bak om erger te voorkomen. De toon was gezet door de bezoekers uit Rijssen. Na 10 minuten ontworstelde Staphorst zich uit de wurgreep van de roodhemden en kreeg meer grip op het spel. Dit resulteerde meteen in een dreigend moment van Mike Reuvers. Aan de andere kant kreeg Ezafzafi een kans nadat Pascal Mulder teveel risico in zijn spel legde en balverlies leed. Toch was het Excelsior’31 dat na 37 minuten verdiend aan de leiding kwam. Een goed genomen vrije trap werd onberispelijk afgewerkt door Hakim Ezafzafi.
Zes minuten later kegelde Stan Haanstra Staphorst op schitterende wijze naast Excelsior’31. Deze goal kreeg de handen van vele Staphorst supporters op elkaar. Na 45 enerverende minuten floot scheidsrechter Veekamp af voor het eerste bedrijf.

Tweede bedrijf
Met de nodige verwachtingen werd uitgekeken naar het vervolg van de wedstrijd.
Staphorst zou minder ontzag moeten tonen voor Excelsior’31. Dit bleek gelukkig niet het geval te zijn. Beide ploegen waren nu aan elkaar gewaagd en er ontspon zich een levendige tweede helft. Stan Haanstra zette Staphorst na 65 minuten op voorsprong. Met het sterke lijf wurmde hij zich langs de nodige verdedigers en drukte heerlijk af. De goal leek de gastheren goed te doen en met de ouderwetse Staphorster power gaf de formatie van trainer Paul Weerman alles wat men had. Helaas kon het daarmee niet voorkomen dat een van richting veranderd schot achter de prima keepende Jorick Maats belandde.
Er zouden nog bloedstollende minuten aankomen. Zowel Staphorst als Excelsior’31 namen geen genoegen met een gelijkspel. Heel even leek Staphorst in de persoon van Jurian van den Brink de winnende treffer te maken. Een heerlijke voorzet van Mike Reuvers werd op magnifieke wijze in de goal gegeseld door de eerder genoemde van den Brink. Helaas voor Staphorst keurde arbiter Veekamp, op advies van zijn assistent, de goal af. Tot aan de allerlaatste seconde bleef het spannend, gescoord werd er niet meer.
De aanwezige toeschouwers hadden kunnen genieten van een leuke en attractieve wedstrijd. Door dit gelijkspel is Staphorst nog steeds ongeslagen. En dat is iets wat maar weinigen voor aanvang van deze competitie voor mogelijk hebben gehouden. Ook deze confrontatie speelde de ploeg, op de beginfase na, een degelijke wedstrijd.

Scheidsrechter: Stef Veekamp
Ass. scheidsrechter: Arjan Overwijk & Jazzy Hindriks