Staphorst sluit seizoen in stijl af.

Ter Leede

Luc de Kruijs
Mike Reuvers (stift)
Luc de Kruijs
Tim Bloemendaal
Shaquille Prijor
Melvin Stijn
Joël de Graaf
Stijn van Biezen
Mounir Darrazi
Tim Bloemendaal
Jarno Berkhof

3e divisie A

4 juni 2022 14:30

D. Prick

Sportpark het Noorderslag
Parallelweg 27
7951AT
STAPHORST
tel. 0522-461961

Fris van de lever begon Staphorst aan de laatste competitiewedstrijd tegen Ter Leede. Namens de thuisploeg was het Dirk Muis die vanuit een corner koppend voor het eerste gevaar zorgde. Toch kwamen de bezoekers via een rake trap van Luc de Kruijs op voorsprong. Lang konden de bezoekers niet genieten van de voorsprong. Vijf minuten na de openingstreffer was het Stan Haanstra die de bal in de winkelhaak ramde. Diezelfde Haanstra tikte op aangeven van Mark Schra even later de 2 - 1 binnen. Het spel golfde op en neer en was het bekijken meer dan waard. Mike Reuvers deed ook een duit in het Staphorster zakje. Uiterst subtiel liftte hij de bal over doelman Daan Prins tussen de palen. Bijna had Stan Haanstra een hattrick achter zijn naam staan. Echter, op het moment dat de trekker moest worden overgehaald, wilde de aanvaller het te mooi doen waardoor deze kans in rook opging. Dit bleek achteraf uitstel van executie te zijn, want met een heerlijke krul beloonde Stan zijn goede spel door de 4 - 1 op het scorebord te zetten. Ter Leede had nagenoeg niets meer in de melk te brokkelen en het was dan ook dikverdiend dat Staphorst met een ruime voorsprong ging rusten.

Na de hervatting zouden er nog meer treffers volgen. Eerst was het Luc Kruijs die namens de bezoekers voor de tweede keer het net wist te vinden. Zou ter Leede nog in staat zijn om de opgelopen schade in te lopen? Het antwoord was nee! Mike Reuvers wilde in zijn laatste wedstrijd voor vv Staphorst niet achterblijven en tekende de 5 - 2 aan. Hiermee was het verzet van de ploeg uit de Bollenstreek definitief gebroken. Zijn ploeggenoot Damien Schra maakte er na ruim een uur voetballen 6 – 2 van. Hierna kreeg de ploeg van Paul Weerman nog diverse mogelijkheden om de score nog verder op te drijven, echter dit bleef uit. Voor de spreekwoordelijke eer zorgde Shaquille Prijor. De aanwezige toeschouwers hadden met 9 doelpunten een uiterst vermakelijke wedstrijd onder ogen gekregen. Een mooi maar lang seizoen is hiermee ten einde gekomen.

Na afloop werd er uitgebreid aandacht besteed aan de vertrekkende trainers en spelers. Na deze formele zaken kon het feest losbarsten en mochten de aanwezigen genieten van muzikale festiviteiten welke onder het genot van een goudgele rakker met instemming werden begroet.

Klik op de foto om naar het album van Henk Timmerman te gaan.

STAP_TERLEEDE_DSC9608.JPG