Hoogeveen 1 - Staphorst 2 (Verslag van Hoogeveen)

Hoogeveen 1

Mannen, 2, Groep 1 16

22 augustus 2015 14:30

Eijden, M.T.R. van

Kersverse derdeklasser Hoogeveen zaterdag is de bekercompetitie slecht begonnen. Thuis werd er met 1-3 verloren van de reserves van hoofdklasser Staphorst. Met name in de tweede helft moest de thuisploeg het conditioneel afleggen tegen de talenten uit Overijssel.

Trainer Rudie Pol baalde na afloop nog niet zo zeer van de nederlaag, maar wel van het grote aantal afwezigen. Zo ontbrak een half dozijn spelers vanwege vakantie en andere verplichtingen. Daarnaast moest Rudolf Lip met een bovenbeenblessure toekijken. ‘Het is enorm balen, omdat je juist in deze fase van de voorbereiding wilt toewerken naar je vaste basiself. Op deze manier gaat dat net als vorig seizoen niet lukken. Toen begonnen we de competitie wel met een overwinning, dus laten we hopen dat het nu opnieuw zo is. Het is echter verre van ideaal. In plaats van beter worden in de voorbereiding, worden we nu minder’, aldus Pol.
In de eerste helft was al te zien dat Staphorst fitter was. De kansenverhouding was in eerste instantie echter in evenwicht. Doelman Ronald Post hield Dyon van den Berg van scoren af en aan de andere kant belemmerde zijn collega Klaas Schra Lorenzo Benjamins in zijn weg naar een treffer. De rebound was vervolgens niet aan Roy Beekelaar besteed.
Na een kwartier moest Post opnieuw in actie komen. Nu maakte hij een inzet van Reinier Crediet onschadelijk. Met de Hoogeveen-doelman was dan ook meteen de absolute uitblinker op het veld genoemd.
Halverwege de eerste helft lag het spel meerdere malen stil vanwege blessures en verdween het tempo volledig uit de wedstrijd. Raymond Zwiers (Hoogeveen) en Peter Schra (Staphorst) moesten ook geblesseerd het veld verlaten.

HOOFDROL

Vlak voor rust werd het weer dreigend. Eerst was het Lorenzo Benjamins die een grote kans kreeg, maar stuitte op de doelman. Aan de andere kant was er weer een hoofdrol voor Ronald Post. Met een fantastisch redding hield hij Ruben Kin van scoren af.
In de tweede helft was het duidelijk Staphorst dat de betere ploeg was. Bij de thuisploeg zaten teveel spelers er doorheen of gaven niet thuis. Jeroen Troost en Kasper de Weerd faalden in eerste instantie nog voor Staphorst, maar na een kwartier was het wel raak. Een aanval met een duidelijk buitenspelluchtje werd afgerond door Ruben Kin.

KNOCK-OUT

Terwijl iedereen dacht dat Hoogeveen knock-out was, kwam men vijf minuten later toch weer langszij. Danny Starrenburg zag de doelman te ver voor zijn doel staan en legde zeer fraai de gelijkmaker in het net. Het was echter een laatste stuiptrekking, want weer twee minuten later keek men alweer tegen een achterstand aan. Een voorzet van Dyon van den Berg kon bij de tweede paal helemaal vrij worden ingetikt door Maurice Witte. In de slotfase deelde Reinier Crediet met een fraaie treffer de definitieve genadeklap uit.
Dinsdagavond speelt Hoogeveen in Emmen de tweede bekerwedstrijd tegen SC Angelslo, waarna zaterdag thuis Noordscheschut de laatste tegenstander is.

Hoogeveen zaterdag – Staphorst 2: 1-3 (0-0). Scoreverloop: 59e Ruben Kin 0-1, 64e Danny Starrenburg 1-1, 66e Maurice Witte 1-2, 84e Reinier Crediet 1-3. Scheidsrechter: Eijden. Gele kaarten: Benjamins (Hoogeveen), Heuvelman (Staphorst). Opstelling Hoogeveen: Post, Zwiers (Van der Sleen), Rick ten Cate, Boertien, Benjamins (Evers), Guido ten Cate, Beekelaar (Heet), Stenvert, Starreburg, Balsala.