Verslag VV Staphorst 2 - Noordscheschut 1 (Verslag van Noordscheschut)

Noordscheschut 1

Mannen, 2, Groep 1 16

25 augustus 2015 20:00

Benjamins, A.J.

Nadat afgelopen zaterdag Noordscheschut gemakkelijk wist te winnen van Sc Angelslo, moesten de Schutters voor hun tweede bekerwedstrijd naar Staphorst, waar de reserves van de hoofdklasser wachtte. Staphorst die ook hun eerste wedstrijd hadden gewonnen begon prima aan de wedstrijd, en had zeker de eerste twintig minuten meer balbezit had dan Noordscheschut, en ook enkele keren dreigend in het strafschopgebied van de Schutters. Dennis Hooyer kreeg al binnen twee minuten een gele kaart te zien van scheidsrechter Benjamins, nadat hij Dyon v.d.Berg net buiten het strafschopgebied onreglementair verdedigde, de vrije trap van Frank van de Burg kon uitstekend over het doel worden getikt door Wiebe Zinger. Staphorst bleef duidelijk de bovenliggende ploeg gedurende het eerste half uur. Na twintig minuten kwam de ploeg dan ook verdiend op voorsprong, zei het dat de verdediging van Noordscheschut wel erg knullig uitverdedigde, de 18 jarige Kevin Westerbeek wist dit presentje op waarde te schatten en passeerde Zinger in de verre hoek 1-0. Noordscheschut was niet gelukkig in de passing, en ook de tweede bal was vaak voor het gretige Staphorst. Toch kreeg Noordscheschut een prima mogelijkheid om nog voor rust naast Staphorst te komen, een voorzet vanaf rechts werd eigenlijk ook best goed ingekopt door Danny Kiekenbelt, maar doelman Klaas Schraa had een formidabele redding, en tikte de bal uit het doel.

Tweede helft

Andre Mulder liet voor de tweede helft Ger Brakel in de kleedkamer, Martin Santing zakte een linie en op de plaats van Santing kwam Jos Kroezen de ploeg completeren. De Schutters kwamen getergd de kleedkamer uit, niet dat alles nu wel lukte, maar er werd een tandje bijgeschakeld, Melvin Mol schoot al binnen een paar minuten een vrije trap goed binnen, maar doelman Schraa wist de bal nog over te tikken, ook een schot van Mol uit de tweede lijn ging net naast het doel. Na een uur voetballen kwam Arend Schonewille Rijnald Vos vervangen, nog geen minuut later leek Nick Koster door te breken, maar werd onderuit gehaald door Roel Crediet, strafschop besliste de arbiter en rood voor Crediet. Melvin Mol schoot de strafschop onberispelijk binnen 1-1. Een minuut later werd het 1-2 Danny Kiekenbelt nam de toegekende vrije trap heel snel op de vrijstaande Arend Schonewille, de spits wist dit prima af te ronden. En als dan weer even later Jos Kroezen een  assist van Melvin Mol bij de tweede paal inkopt lijkt het gedaan met de tien van Staphorst. Echter de gastheren rechten hun rug, en waren een paar keer dicht bij de 2-3. Noordscheschut kwam een paar keer goed weg. Tien minuten voor het einde leek het er dan ook op dat de opportunistische speelwijze succes zou opleveren, maar Kevin van Dalen kon met een uiterste poging de bal nog net keren. Het bleef spannend tot de 90e minuut, toen was het Danny Kiekenbelt die de 2-4 binnenschoot, en de zege veilig stelde voor Noordscheschut.