Zwaarbevochten overwinning in openingswedstrijd competitie!

HZVV 6

... (schot)

11 september 2021 14:30

K. Compagner

Nadat we vorige week al even mochten proeven hoe het ook al weer voelt om officiële wedstrijden te spelen, begon zaterdag de competitie dan ook echt. De spelers van het 7e traden dan ook aan met volle motivatie, zeker na de bekerwinst van vorige week en de persoonlijke doelen in het achterhoofd.
Met een volle dug-out (zelfs te klein om tijdens de sporadische regenbuien iedereen een droog hoofd te bieden), werd er om 14:30 afgetrapt op veld 2 van Sportpark Het Noorderslag.

De eerste helft was er niet eentje om in te lijsten. Een tegenstander die hoog drukte zette, zorgde veelvuldig voor het verstoren van de Staphorster opbouw. Dit in combinatie met niet al te zorgvuldige voetbal maakte het, dat we ons al vroeg beseften dat het geen gemakkelijke middag zou gaan worden.
Ondanks dat HZVV geen officiële keeper onder de lat had staan (naar verluid werd de bezetting van het keepersgilde bepaald door een rad van (on)fortuin) lukte het Staphorst nauwelijks om gevaar op doel te creëren. Het was dan ook HZVV dat via een schot dat van richting werd veranderd op voorsprong kwam.
Hierna was het Staphorst dat aanzette en enkele malen gevaarlijk dichtbij een doelpunt kwam. Zo wist Timmer met een bal op de volley wat lak van de lat te schuren. Uiteindelijk was het onze goalgetter van de middag, Maarten, die de stand weer ‘kiet’ wist te trekken.
Niet veel later had Karlo de 2-1 op de voeten, maar de gelegenheidskeeper wist de bal uit het net te houden. In het restant van de 1e helft waren er nog de nodige hachelijke momenten, waaronder een een-tweetje van Rémon met de lat, maar onze gelegenheid ‘Spielführer’ wist zijn doel, zoals het een echte führer betaamt, schoon te houden.

Tweede helft: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Koud uit de kleedkamer en met een flinke regendouche over ons heen begon de 2e helft met een droomstart. Het was wederom Maarten die op aangeven van Robert de bal op doel schoot en van richting veranderd door een verdediger in het doel zag belanden.
Overigens had HZVV weer een nieuw slachtoffer gevonden om het doel te bewaken. Je zou denken dat de bal door alle regen wel redelijk afgekoeld was, maar de gelegenheidsdoelman behandelde de bal met enige regelmaat als hete aardappel. Ook terugspeelballen waren niet zijn specialiteit.
Afijn, voor ons was het zaak om de voorsprong uit te breiden en te zorgen dat we geen gelijkmaker meer om de oren kregen. Hoewel de 2e helft zo goed begon, werd het al snel weer ‘vrouw en kinderen eerst voetbal’ en werd het spel ook een stuk harder. De scheidsrechter had zijn handen vol aan de wedstrijd. Buitenspel afgekeurde doelpunten aan beide zijden van het veld zorgden voor de nodige irritatie op en naast het veld. Een HZVV verdediger werd dit allemaal wat teveel en besloot Chris de wedstrijd uit te schoppen. De bal was al in geen velden of wegen meer te bekennen, maar de enkel van Chris leek de verdediger een goed alternatief. Einde wedstrijd voor Chris, de HZVV’er kwam weg met een waarschuwing.
Het laatste kwartier van het de wedstrijd was het zaak de voorsprong te verdedigen en dit werd dan ook vol strijd en passie gedaan. Aan voetballen kwamen we al lang niet meer toe en de minuten leken uren te duren. Tot het verlossende eindsignaal van de scheidsrechter. Het vertoonde spel was absoluut niet top, maar deze 3 punten voelen o zo lekker.

Volgende week mogen we voor de eerste keer in het bestaan van dit sterrenensemble op bezoek in (of op) Urk. Hier wacht een tegenstander die gisteren een 9-2 overwinning heeft geboekt. We kunnen onze borst natmaken dus. Om 14:30 wordt er afgetrapt op Sportpark de Vormt tegen Urk 5.

Opstelling: Rémon Veijer, Jacco de Vries, Martijn Bloemert, Ruben Hoeve, Laurens Konterman (Wolter Klomp), Henry Mussche (Karlo Slager), Robert de Vries, Henrico Timmerman (Rick Mulder), Christiaan Bos, Peter Hoeve, Maarten Bisschop