Staphorst 4 pakt direkt de volle winst in eerste bekerwedstrijd.

Heerenveense Boys 4

Ralph Overweg (penalty)
Barry Reijs (kopbal)
Niklas Hof (schot)

Mannen, 4, Groep 1 40

22 augustus 2015 12:30

Drost, H.

De mannen van Popko Schuitema en Eric Kin mochten de wei weer in voor de eerste bekerwedstrijd. Om half 1 werd er afgetrapt. In de beginfase waren beide ploegen aan het zoeken naar het juiste spel wat de trainers van hun werd verwacht. De eerste kansjes waren voor Staphorst maar de goed keepende goali van de Boys hield zijn doel schoon. Ook aan anderekant moest Frank de Weerd een paar keer goed optreden om erger te voorkomen. Staphorst kwam goed weg doordat de spits de bal keihard op de bovenligger kopte.  Vlak voor rust kreeg Staphorst een terechte penalty. Hier weet Ralph Overweg wel raad mee en brengt zo de score op 1-0. Heerenveen was even de weg kwijt en zo lag ook al de 2-0 in het netje door een rake kopbal van Barry Reis.  Na de rust was er weinig te genieten van beide kanten, het spel golfde wat op en neer. Bij Staphorst werd er mooi door gewisseld zodat iedereen speelminuten kon maken. In de 80 minuut gaf Martijn Bakker de bal voor op Niklas Hof en die bracht de stand op 3-0 tevens  ook eindstand. Doordat Fc Meppel en ZZVV gelijk spelen staat Staphorst aan de leiding. Dinsdag avond gaan de mannen naar Meppel voor de tweede bekerwedstrijd. Aanvang 20:00.

Groet