Staphorst opent bekertoernooi met zege op SVBO

SVBO 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 L50

22 augustus 2015 18:00

Meulenkamp, A.

Staphorst heeft de eerste wedstrijd in de districtbeker weten om te zetten in een winstpartij.

Bij Staphorst stonden sterkhouders Rob Mijnheer en Dennis Rosink niet in de basiself. Rob had een spierblessure, terwijl Dennis vorige week een tik op de kuit had opgelopen en uit voorzorg op de bank zat. Daarentegen begon Niklas Tarvajärvi vanaf de aftrap.

Tegenstander SVBO was geenszins van plan om haar in te graven en deed heel behoorlijk mee. Mike Reuvers kreeg tweemaal de kans om de score open te breken, evenzoveel keer bleef hij droog staan. Aan de andere kant trof Niklas Tarvajärvi de paal. Poging nummer drie van Mike Reuvers werd wél benut. Uiterst beheerst haalde hij de trekker over. Staphorst begreep dat het een tandje bij moest schakelen en drukte SVBO terug. Vanuit een corner bracht Niklas Tarvajärvi de ploegen weer op gelijke hoogte. In eerste instantie leek doelman Ebeltjes de bal te keren, in de rebound trof Niklas alsnog doel. Enkele minuten later kreeg Staphorst een strafschop mee. Martijn Brakke benutte de toegekende penalty, al zat keeper Ebeltjes er nog dichtbij. Vlak voor de pauze maakte Brakke zijn tweede doelpunt en bracht hierdoor de stand op 3 - 1.

Na de pauze hoefde Staphorst niet meer zo nodig en speelde het duel geroutineerd uit. Het grootste gevaar Mike Reuvers lag aan banden,waardoor de bezoekers weinig meer konden uitrichten. Kansjes waren er nog wel, gescoord werd er niet meer. WVF en Buitenpost, de andere twee ploegen in de poule waar Staphorst in zit, speelden in Zwolle tegen elkaar. Met een 0 - 4 nederlaag kreeg WVF in eigen huis billenkoek van de ploeg uit Friesland. Volgende week zaterdag komt WVF naar Het Noorderslag toe.

De brigade van Jan van Raalte kan vanaf nu in alle rust toewerken naar de wedstrijd in de KNVB – beker, waar aanstaande woensdag RKAVV in Leidschendam de tegenstander zal zijn. Hopelijk kan Staphorst met een volledig fitte selectie deze belangrijke wedstrijd tegemoet treden.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Derrick Timmerman, Ewald Koster, Roelof de Jong, Harm Jan Tip, Mark Schra ( Frank van der Burg ) Martin van ’t Ende ( Dennis Rosink ) Remon Kroes, Ferdi ter Avest, Martijn Brakke, Niklas Tarvajärvi ( Kevin Westerbeek )

Staphorst - SVBO 3 - 1 (3 - 1)
Scheidsrechter: A. Meulenkamp

Scoreverloop:
0 - 1 Mike Reuvers
1 - 1 Niklas Tarvajärvi
2 - 1 Martijn Brakke (strafschop)
3 - 1 Martijn Brakke

door Johan Post