Staphorst wint in spektakelstuk van Excelsior’31

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse C

31 oktober 2015 14:30

Dijkstra, A

Staphorst heeft een puike prestatie neergezet door in een heuse thriller te winnen van Excelsior’31. Door deze zege is de ploeg van Jan van Raalte weer helemaal terug en draait het voorlopig keurig mee in de top van de hoofdklasse. Beide ploegen hebben het aanwezige publiek laten smullen van een dijk van een wedstrijd!

door Johan Post

Eerste helft

De eerste helft was het Staphorst dat al gauw op voorsprong kwam. Vanuit een goed genomen corner, kopte Martin van t ‘ Ende de bal keurig voor de voeten van Rob Mijnheer. Die wist wel raad met deze kans en haalde de trekker over. Een heerlijke opsteker voor de gasten uit Staphorst.  De thuisploeg gaf gas en kreeg de overhand, maar kwam er niet door bij een compact spelend Staphorst. Toch zouden de gastheren langszij komen. Niek Davina haalde van 20 meter fantastisch  uit en liet René Oosterhof kansloos. Zou Excelsior’31 doordrukken? Via Ezafzafi kreeg het daarvoor wel de mogelijkheid, echter hij vond René Oosterhof op zijn weg. Naarmate de wedstrijd vorderde werd de brigade van Jan van Raalte gevaarlijker. Dit betaalde zich nog voor de pauze uit in een 1 - 2 voorsprong. Ferdi ter Avest was het feestvarken.

Spektakel in de tweede helft

Na de pauze zouden de aanwezig toeschouwers volledig aan hun trekken komen. Eerst was het Ferdi ter Avest die zijn tweede van de middag maakte en zijn ploeg op een riante 1 - 3 voorsprong bracht. Joran Pot bracht zijn ploeg weer dichterbij door de 2 - 3 binnen te schieten. Zijn ploeggenoot Cem Kose bracht beide ploegen weer op gelijke hoogte. Ondanks de vermoeidheid van de doordeweekse beker wedstrijd tegen Excelsior, toonden de Rijssenaren karakter. En nog was de koek niet op. Met een daverende knal zorgde Dennis Rosink voor de 3 – 4. Excelsior’31 gaf ook niet op en kwam via een terechte penalty weer gelijk. Deze keer was Hakim Ezafazi de goalgetter. Het publiek genoot met volle teugen van dit spektakelstuk. Beide ploegen gingen vol voor de winst en het spel ging op en neer. Bij Excelsior haalde men een verdediger eraf en ging naarstig op zoek naar de voorsprong. Deze kwam er niet, integendeel. Invaller Derrick Timmerman kopte uit een voorzet van Harm Jan Tip de 4 - 5 binnen. Excelsior’31  werd haastig in haar spel en was daardoor onnauwkeurig in de eindpass. Zou Staphorst deze stand over de streep trekken? Staphorst kreeg nog wel de mogelijkheid om deze knotsgekke wedstrijd in het slot te gooien. Tot het allerlaatste bleef het billenknijpen. Toch zou Staphorst stand houden en drie heel belangrijke punten pakken. Een prestatie van formaat!

Nabeschouwing

Natuurlijk waren er na afloop louter positieve reacties in het Staphorst - kamp. Wat een wedstrijd hadden beide opponenten de aanwezige toeschouwers voorgeschoteld! Jan van Raalte verwoorde het dan ook perfect! Individueel is Excelsior op de meeste fronten de betere van Staphorst, maar er komt meer bij kijken dan dat alleen. Staphorst heeft als collectief een geweldige prestatie neergezet en de drang om dit duel over de streep te trekken was bij alle spelers aanwezig! Dit beloofd nog wat voor het vervolg van de competitie. Volgende week wacht Flevo Boys op het Noorderslag. De ontketende ploeg uit Emmeloord verpletterde ACV met liefst 9 - 0. Het zal dan ook een heel karwei worden om de punten volgende week in eigen huis te houden. Maar we hebben goede moed dat Staphorst ook deze klus gaat klaren. De kraker tegen Excelsior’31 heeft bewezen dat de ploeg op de goede weg zit.

Opstelling Staphorst; René Oosterhof, Frank van der Burg ( 46.Remon Kroes ) Ewald Koster, Roelof de Jong, Harm Jan Tip, Rob Mijnheer, Dennis Rosink, Martin van ’t Ende, Ferdi ter Avest, Mark Schra (68. Derrick Timmerman ) Martijn Brakke

Excelsior’31 - Staphorst  4 - 5  ( 1 - 2 )
Scheidsrechter:    Andries Dijkstra uit Oosterwolde
Gele kaarten:       Joran Pot en Dylan Vosskuhler  ( Excelsior’31 )