Staphorst vindt haar Waterloo in Assen

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse C

14 november 2015 14:30

Ritmeester, M.

Staphorst heeft na vier opeenvolgende overwinningen in Assen haar Waterloo gevonden. Na 90 minuten stond de stand van 2 - 0 op het scorebord. Even leek het erop dat de wedstrijd tussen ACV - Staphorst niet door zou gaan. Echter na herkeuring werd de knoop doorgehakt en kon er gewoon om 14.30 uur worden afgetrapt. Jan van Raalte trad met dezelfde samenstelling aan als waarmee succes werd behaald tegen Flevo Boys. Met het besef dat er bij een overwinning goede zaken werden gedaan, trad Staphorst de wedstrijd met veel vertrouwen tegemoet.

door Johan Post

Met goed verzorgd voetbal begon Staphorst aan de wedstrijd. Mogelijkheden werden er wel gecreëerd door tweemaal Martijn Brakke en Martin van ‘t Ende, tot doelpunten kwam het niet. Na ruim een half uur voetballen beloonde ACV zichzelf met de openingstreffer. Angelo Cijntje stoomde op via de rechterkant. Zijn voorzet was hard en zuiver en werd uiteindelijk bekwaam binnen gekopt door Guus de Vries. Tot dat moment was er eigenlijk weinig aan de hand geweest en Staphorst zat gewoon goed in de wedstrijd. Vier minuten later maakte ACV zelfs de 2 - 0. Uit een corner, waarbij René Oosterhof er niet goed uitzag, verdubbelde Imre de Jonge met een kopbal de voorsprong. Met deze stand zochten beide ploegen de warme kleedkamer op.

Na de hervatting zou je een getergd Staphorst mogen verwachten dat fel op zoek zou gaan naar de aansluitingstreffer. ACV trok zich terug en liet de opponent uit Staphorst het spel maken. Alle goede bedoelingen ten spijt, het beste was er vanaf. Staphorst probeerde het nog wel maar moest het afleggen tegen de fysiek sterke achterste linie van de gastheren. Hierdoor liep de ploeg van Jan van Raalte tegen de vierde nederlaag van dit seizoen aan.

Ondanks de nederlaag bleef Staphorst toch nog op de vierde plaats van de ranglijst staan. Volgende week zijn er bekerverplichtingen en moet Staphorst naar Noordscheschut toe. Zaterdag 28 november staat Staphorst in competitieverband SVZW op het Noordeslag te wachten.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Frank van der Burg, Roelof de Jong, Ewald Koster, Lars Heuvelman(64. Harm Jan Tip / 75. Herwin Talen ), Rob Mijnheer, Dennis Rosink, Ferdi ter Avest, Martin van ’t Ende, Mark Schra, Martijn Brakke

ACV - Staphorst   2 - 0   ( 2 - 0 )
Scheidsrechter:    Marco Ritmeester uit Maarssen
Gele kaart:          Angelo Cijntje