Wedstrijd zonder echte hoogtepunten eindigt zoals hij begon

csv Apeldoorn 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse C

23 januari 2016 15:00

Pol, P. van der

De beginfase was het erg rommelig, duidelijk was te zien dat het beide ploegen aan wedstrijdritme ontbrak. Het eerste wapenfeit kwam op conto van de thuisploeg. Een schot vanuit de tweede lijn van Jesse Hartgers bleef zonder resultaat. Voetballend was CSV Apeldoorn de bovenliggende partij. Sander Krijns werd de diepte ingestuurd, schudde Derrick Timmerman op snelheid van zich af en zag zijn inzet worden gekeerd door René Oosterhof. Scheidrechter vd Pol slingerde Jesse Hartgers op de bon na een forse overtreding op Rob Mijnheer. De toegekende vrije trap werd hard en zuiver ingeschoten door Ferdi ter Avest. Met een prima redding voorkwam doelman Partick Jansen dat de openingtreffer op het scorebord kwam te staan. Tot tweemaal toe kreeg de mee opgekomen Bram Holtman de kans op te scoren. Evenzoveel voorkwam de prima keepende René Oosterhof een doelpunt. Ondanks een licht veldoverwicht van de ploeg uit Apeldoorn bleef Staphorst relatief eenvoudig op de been. Zonder treffers werd de warme kleedkamers opgezocht.

Na de hervatting was de intentie van beide ploegen om er het beste van te maken. De aanwezige toeschouwers konden echter niet echt genieten van een leuk duel. Evenals de eerste 45 minuten voetbalde CSV Apeldoorn nu ook gemakkelijker. Op zo’n 20 meter van de goal mochten de gastheren een vrije trap nemen. Deze werd keihard ingeschoten, maar spatte uiteindelijk uiteen op de voeten van René Oosterhof. Even later kreeg CSV Apeldoorn een levensgrote mogelijkheid. Richard van Schooten leek te scoren, maar zag zijn inzet langs de verkeerde kant van de paal gaan. Staphorst daarentegen bleef dan wel op de been, zelf creëerde de ploeg hoegenaamd niets. De wedstrijd schreeuwde om een doelpunt. De ploeg die als eerste zou scoren kon wel eens spekkoper zijn. Staphorst hertelde zich naarmate de wedstrijd vorderde en deelde zelfs enkele speldenprikjes uit. Was het eerst Mark Schra die een kansje kreeg, even later kreeg invaller Martin van ‘t Ende via een afgeslagen corner de bal op zijn pantoffel. Het schot wat Martin losliet was hard genoeg, maar ging rakelings naast. Martijn Brakke kreeg een kans en in de rebound vond hij eveneens sluitpost Jansen op zijn weg. In de slotfase kreeg CSV Apeldoorn nog wel een mogelijkheid, maar door kordaat optreden bleef deze ook zonder fatale gevolgen. Als de bekende nachtkaars liep de wedstrijd naar het einde. Een wedstrijd zonder noemenswaardig hoogtepunten eindigde zoals hij begon.

Positief is dat Staphorst gezien de voorbereiding conditioneel makkelijk meekon, veel strijd heeft geleverd, goed in de organisatie stond en geen tegendoelpunten hoefde te incasseren. Volgende week wacht koploper Harkemase Boys op Het Noorderslag. Een wedstrijd die eigenlijk geen verder aankondiging hoeft te hebben. Dinsdag oefent Staphorst bij Hoogeveen. Dit duel begint om 20.00 uur.

Opstelling Staphorst; René Oosterhof,  Frank van der Burg, Roelof de Jong, Derrick Timmerman, Harm Jan Tip, Dennis Rosink, Rob Mijnheer, Remon Kroes, Ferdi ter Avest, Martijn Brakke, Mark Schra ( 61. Martin van ’t Ende )

CSV Apeldoorn - Staphorst  0 – 0
Scheidsrechter:      P. van der Pol uit Zwolle
Gele kaarten:        Jesse Hartgers ( CSV Apeldoorn )