Staphorst wint vlak voor tijd van HZVV

HZVV 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse C

12 maart 2016 15:00

Bekebrede, R.R.

Staphorst heeft een moeizame, maar belangrijke zege weten te boeken tegen HZVV. Vlak voor tijd maakte Martin van ’t Ende de winnende goal door de 1 - 2 raak te schieten. Eerlijk gezegd verdiende Staphorst de zege niet helemaal, maar niemand die daarom maalde. Bij HZVV dachten ze een duur verdient puntje te hebben gepakt, maar het werd  alsnog een zure aftocht.

door Johan Post

Eerste helft

Dat Staphorst het deze middag niet cadeau zou krijgen was vooraf wel duidelijk. De voorwaarden waren vooraf uitstekend. Het zonnetje scheen en de kunstgrasmat was prima bespeelbaar. Tijdens de warming-up raakte Roelof de Jong geblesseerd en moest noodgedwongen afhaken. Met het inbrengen van Lars Heuvelman werd dit probleem weer opgelost. HZVV, dat in de gevarenzone zit begon sterk aan de wedstrijd, al ging daar wel een inschattingsfout achterin bij Staphorst aan vooraf. Via Marlon Luchtenberg kwam de thuisploeg op voorsprong. Lang kon HZVV niet genieten van de openingstreffer. Namens de bezoekers was het Ruben Kin, die na 26 minuten middels een vlot lopende aanval, de terechte gelijkmaker maakte. Het eerste bedrijf waren de ploegen gelijkwaardig aan elkaar. De rust werd dan ook met een 1 - 1 tussenstand bereikt.

Tweede Helft

Na de thee zou je mogen verwachten dat Staphorst op zoek zou gaan naar een voorsprong. De ploeg van Jan van Raalte was optisch gezien de bovenliggende partij, wel moest men deksels op haar hoede blijven voor de snelle omschakeling van HZVV. Tweemaal verscheen de thuisploeg vrij voor keeper René Oosterhof, evenzoveel keer wist Oosterhof zijn klasse te etaleren door fraai te redden en zo zijn ploeg op de been te houden. Aan de andere kant kreeg Staphorst ook een drietal mogelijkheden, welke allen onbenut bleven. Staphorst nam risico’s en zag deze uiteindelijk worden beloond in de niet meer verwachte winnende treffer van Martin van ’ t Ende. Dit leverde dolle taferelen op bij een ieder die Staphorst een warm hart toedraagt. Bij HZVV vielen ze na het laatste fluitsignaal gedesillusioneerd op het kunstgras. Leek een punt binnen handbereik te zijn, aan het eind van de rit stond men met lege handen en worden de problemen alsmaar groter in Hoogeveen.

Nabeschouwing

Jan van Raalte was na afloop best trots op zijn ploeg. Gezien de omstandigheden waarin Staphorst na de winterstop verkeert, blijft de spelersgroep enthousiast en gemotiveerd.  De ploeg staat op een keurige tweede plek. Als de spelersgroep weer helemaal fit wordt, de trainingsfaciliteiten weer beter worden en zo het niveau van voor de winterstop weer wordt gehaald, dan kunnen de laatste 8 competitiewedstrijden met vertrouwen tegemoet worden gezien. Vooralsnog wordt het van wedstrijd naar wedstrijd bekeken hoe het zich verder zal ontwikkelen.

Naaste concurrent Excelsior’31 verspeelde 2 punten door op eigen veld met 3 - 3 gelijk te spelen tegen Urk. De ploeg uit Rijssen is volgende week de tegenstander van Staphorst. Op het eigen Noorderslag zullen de ploegen elkaar bekampen. Harkemase Boys werd keihard onderuit gehaald door het tussentijds versterkte SVZW. Met een 4 - 1 nederlaag kwam de tot nu toe ongenaakbare lijstaanvoerder er nog genadig af.

Opstelling Staphorst: Rene Oosterhof, Frank van der Burg, Herwin Talen, Ewald Koster, Harm Jan Tip, Dennis Rosink (49. Remon Kroes ) Lars Heuvelman, Martin van ’t Ende, Ferdi ter Avest, Martijn Brakke, Ruben Kin ( 60. Mark Schra )

HZVV - Staphorst     1 - 2 ( 1 - 1 )
Scheidsrechter:       Rutger Bekebrede uit Apeldoorn
Gele kaarten:          Martin van ’t Ende en Harm Jan Tip