Ruime thuisoverwinning tegen Ens 2!

Ens 2

Karlo Slager (schot)
Assist: Karlo Slager

9 oktober 2021 12:30

A.L. Wennekes

Na de overwinning van vorige week, stond afgelopen zaterdag Ens 2 op het programma. Om 12:30 werd er op veld 3 afgetrapt. Menig speler had nog pijntjes in de stembanden van het supporten van het sterrenensemble van Tollebeek 1 vorige week. Begrijpelijk, want het was ook een ongekende atmosfeer op het overvolle Sportpark van Tollebeek.
Maar voor gisteren moest de knop weer om, de groen-gele sjaaltjes zijn weer onder in de kast beland en de dromen om ooit voor Tollebeek 1 uit te komen moesten weer uit het hoofd worden gezet. Focus op de belangrijke wedstrijd tegen Ens 2. Een team met wisselende uitslagen waar geen touw aan vast te knopen is, dus het was afwachten waar Ens mee aan zou komen op deze fantastische voetbaldag.

De eerste 10 minuten waren (inmiddels bijna traditiegetrouw) niet heel best. Het voetbal was slordig, rommelig en het stroperige spel van de tegenstander hielp ook niet mee. We gingen met het niveau van de tegenstander mee en dan krijg je een middagje “toekijkvoetbal” voorgeschoteld, zoals dit door enkele toeschouwers werd omschreven.
We mochten onze handen dichtknijpen dat de keeper van de tegenstander niet echt lekker in de wedstrijd zat. Een rolletje van Maarten werd door de Ens keeper in de voeten van Tippe geschoven. De Lucky Luke van de Staphorste velden, bij defensie schiet hij sneller dan zijn schaduw, op het veld is hij sneller dan zijn schaduw, kortom, onze schim op de flank, maakte hier dankbaar gebruik van: 1-0.
Verder is er weinig spectualairs, opzienbarends of verbluffends te melden over de eerste helft.

Na wat motiverende woorden van coach Rubbe en een bakje thee, dat het kookpunt leek te overstijgen, was het tijd voor de 2e helft.

Het 2e bedrijf was nog maar net goed en wel gestart of de keeper van Ens kon zijn hengel alweer voor de dag halen. Maarten wist een voorzet van Lucky Luke op onmogelijke, maar blijkbaar toch mogelijke wijze tegen de touwen te werken. Een ieder op en naast het veld moest even met z’n ogen knipperen om het te geloven, maar het stond toch echt 2-0.
Na de bliksemstart werd de ergernis groter en groter bij de tegenstander, die dit met name botvierde op de dienstdoende scheidsrechter. Een suggestie van onze kant is dat Ens eerst haar eigen grensrechter eens langs Hans Anders stuurt i.c.m. met dagcursus vlaggen. Werkelijk elke diepte pass werd afgevlagt en er is dan ook een sterk vermoeden van matchfixing. De belchinees op de tribune is nog onder verhoor en binnenkort verwachten we de uitkomsten van het onderzoek. We houden jullie op de hoogte.
Verder was onze centrale wachtpost Ruben deze wedstrijd weer van de partij na zijn blessure opgelopen tegen Urk. Hij nam de honneurs waar van Wolter en had de welbekende zaag dan ook stiekem uit de werkplaats van de heer Klomp meegenomen. Gelukkig hield de scheidsrechter deze middag zijn kaarten op zak.
Hoewel het best nog even spannend was in de 2e helft, werd de ban gebroken na een goede invalbeurt van Karlo. Een diepe bal van Laurens werd compleet gemist door de Ens defensie en Karlo wist hier dankbaar gebruik van te maken: 3-0. Niet veel later was het dezelfde mooie man die de bal na sterk werk aflegde op Chris, die zo ook een goaltje mee kon pikken op deze ludieke middag: 4-0.

Al met al prima overwinning. Het voetbal was niet altijd om aan te zien, maar weinig weggegeven en effectief omgesprongen met de kansen. Gezien de stand van de ranglijst blijft Olde Veste de te kloppen ploeg in deze competitie.

Voordat we even een weekje rust mogen pakken hebben we komende week nog MSC 2 op bezoek. Thuis in Staphorst moeten we om 14:30 een plekje zien te bemachtigen voor de volgende ronde van de beker. Dit beloofd weer een mooie bekerkraker te worden tegen de buren uit Meppel.

Opstelling: Rémon Veijer, Jacco de Vries, Martijn Bloemert (Ruben Hoeve), Erwin Mussche, Laurens Konterman (Rick Mulder), Henry Mussche (Karlo Slager), Robert de Vries, Henrico Timmerman, Henrico Tippe, Peter Hoeve (Christiaan Bos), Maarten Bisschop