Dit komt hard aan

B-junioren zaterdag, B1, Hoofdklasse P

7 november 2015 14:30

Bebingh, H.F.B.

Wat een voetbalmiddagje. Om half drie aantreden aan De Lange Leegte in Veendam. Een wedstrijd waar de punten heel belangrijk zouden zijn. Na een snelle achterstand en een grote kans voor de gastheren kwamen onze mannen goed in de wedstrijd. Een fantastische aanval werd door de keeper van Veendam tot een hoekschop verwerkt. Deze werd genomen door Ramon en goed binnengekopt door Bjorn Boldewijn. Na deze gelijkmaker zette Staphorst goed door. Na weer een goede aanval wist Rick Meulebelt Jeffrey te bereiken die fraai afrondde. Met een 1-2 voorsprong gingen wij de rust in. Maar toch waren we net even niet scherp genoeg toen de tweede helft begon. Veendam zette gelijk druk en scoorde al in de tweede minuut van de tweede helft. Zouden de jongens de kopjes weer laten hangen? Zou de tweede helft weer mislukken? Daar leek het niet op. We creëerden zelfs veel kansen. maar helaas, zelfs een drietal 100% kansen gingen er niet in. En dan zijn de oude voetbalwetten weer van toepassing: als je zelf niet scoort ....  Veendam counterde twee keer en dat leverde twee doelpunten op. Gelukkig deed Harmen op aangeven van Bjorn Dozeman gelijk wat terug. De grens vlagde wel voor buitenspel maar die kreeg een terechte reprimande van de scheids. Aan het eind van de normale speeltijd stond het 4-3 voor Veendam. Maar in blessuretijd zal er nog heel wat gebeuren. Eerst kreeg Veendam een strafschop mee (of deze terecht was konden wij moeilijk bepalen, de speler van Veendam was er in ieder geval trots op dat het een keurige schwalbe was). De strafschop werd goed ingeschoten. Maar nog waren we niet klaar. In de vijfde minuut van de blessuretijd stuurde Maurice Jeffrey nog maar eens weg. En Jeffrey wist deze kans te benutten: 5-4. Zal het dan toch nog lukken? In de 9e minuut van de extra tijd kreeg Jerrit de bal bij Bjorn Boldewijn die in het strafschopgebied onderuit werd gelopen. een ieder was ervan overtuigd: een loepzuivere strafschop. Alleen de scheidsrechter dacht daar anders over. Jammer, de scheids floot een prima wedstrijd maar die laatste paar seconden ... dat leverde Staphorst duur puntenverlies op. Belangrijk was wel dat onze mannen ook een prima tweede helft hebben neergezet. De volgende keer de kansen wel benutten dan kunnen wij de drie punten bijschrijven.