Goede wedstrijd!

B-junioren zaterdag, B1, Hoofdklasse P

13 februari 2016 10:30

Nieuwenhuizen, K.

De competitie is weer begonnen. De eerste tegenstander na de winterstop is het lastige Germanicus uit Coevorden. Onze mannen speelden een goede wedstrijd. Dat we toch nog verloren kwam door een paar individuele fouten. Dat kan gebeuren, jammer dat het gebeurt maar daar verander je niets aan. We bleven wel als team spelen, lieten de kopjes niet hangen en creëerden ook best wel kansen. We kwamen al snel 0-1 achter maar de ploegen waren redelijk aan elkaar gewaagd. Beide teams hadden last van het slechte en het te kleine veld. Toch viel de 0-2 maar vlak daarna kregen wij een dot van een kans. Uit een corner kopte Bjorn Boldewijn op de lat. De tweede helft een zelfde beeld. Staphorst bleef als team voetballen en af en toe legden ze mooie combinaties op de mat. Het spel werd beloond. Een mooie pass vanaf het middenveld op Bjorn Dozeman die in de tweede helft als rechtsbuiten goed uit de verf kwam. Bjorn zette de bal mooi voor op de andere Bjorn die simpel intikte. Dat gaf vertrouwen en de 2-2 hing in de lucht. Helaas werd het toch nog geheel onverwacht 1-3. Ook kreeg Germanicus nog een penal mee maar die werd naast geschoten. Al met al een wedstrijd waar vertrouwen uit geput kan worden.