Verslag FC Meppel 2 - VV Staphorst 2 -- Gemaakt door FC Meppel

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

17 oktober 2015 12:00

Hein, T.W.

Zaterdag 17 oktober stond de wedstrijd FC Meppel 2 – Staphorst 2 op het programma. Bij winst zou FC Meppel 2, Staphorst op 6 punten achterstand zetten.

De spelwijze was duidelijk te zien aan het begin van de wedstrijd. FC Meppel zakte wat in en liet Staphorst 2 het spel maken tot aan 40 meter voor het eigen doel. Het stond compact en via de counters zou er veel mogelijk zijn vandaag was de insteek. De eerste counter van FC Meppel leverde bijna een doelpunt op toen Björn Lefferts verrassend uithaalde van ongeveer 30 meter. De bal vloog over de ver uit zijn goal gekomen keeper maar trof de lat. Niet veel later is het toch Staphorst die de score opent. Een klungelig doelpunt zet Staphorst op 0-1 in Meppel. Een paar minuten later werd Staphorst 2 wederom door het aluminium gered na een schot van Hans Mansveld. Staphorst komt niet veel later op een 0-2 voorsprong door wederom een lelijk doelpunt. Een derde grote kans voor FC Meppel vind helaas weer net het net niet als Erik Doornbos zijn kopbal rakelings langs ziet gaan.

Het is rust, en het is duidelijk dat er echt wat moet gaan veranderen in de tweede helft. De kansen zijn er maar de doelpunten ontbreken. Er moest op zoek worden gegaan naar de aansluitingstreffer. Dit gebeurde niet en Staphorst loopt uit naar 0-3. In de tweede helft creëert FC Meppel vrijwel niks en Staphorst dat ook niet geweldig speelt maakt toch nog 2 doelpunten halverwege de tweede helft. 0-5 staat op het scorebord en hier bleef het bij.

FC Meppel slaagt er niet in een gat te slaan op Staphorst. Over 2 weken staat BCV 2 uit Burgum op het programma. BCV 2 met 0 punten zal ook na die dag nog met lege handen staan.