Verslag VV Staphorst 2 - Noordscheschut 2 (Verslag door Noordscheschut)

Noordscheschut 2

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

31 oktober 2015 14:30

Buitenhuis, V.

Verslag VV Staphorst 2 - Noordscheschut 2 (Verslag door Noordscheschut)

Na uit de laatste drie wedstrijden 7 punten te hebben behaald stond afgelopen zaterdag Staphorst 2 op het programma. De geel-blauwe formatie van hoofdtrainer Albert Strijker had tot dusver 9 punten uit 6 duels gehaald. Bij winst kunnen de Schutters Staphorst op de ranglijst passeren. Voor Noordscheschut dus een belangrijke wedstrijd om eventueel aansluiting te vinden met de middenmoot.

Zoals vaker dit seizoen begonnen de Schutters onwennig. Staphorst was veelal in balbezit en via de flanken een aantal keer gevaarlijk. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam de blauwe brigade beter in hun spel. Tweemaal moest keeper Padding reddend optreden om erger te voorkomen. Een corner werd door de spits van Staphorst verlengd en kon met de rechter grote kleine teen gestopt worden. Door knullig balverlies op het middenveld kon Staphorst nogmaals gevaarlijk worden. Een afgeslagen voorzet werd door linksback Lars Heuvelman met een dropkick op goal geschoten. De rare curve was de op het verkeerde been staande Padding bijna te machtig maar hij kon nog net zijn rechter been omhoog steken. Het was niet alleen Staphorst wat een aantal kansen creëerde ook de Schutters kwamen er bij vlagen gevaarlijk uit. Door een lange trap van achteruit werd Niels Jonker de hoek ingestuurd. Door zijn tegenstander op snelheid af te troeven kon hij de bal pan klaar op het hoofd van spits Ruben Strijker leggen. Deze kopte op de goal, de bal had helaas te weinig snelheid en kon door de keeper gevangen worden. Nog één keer was het de voorin blijven hangen Roy Beekelaar die een afgeslagen bal op kon pikken. Hij probeerde verwoestend hard uit te halen, helaas werd zijn schot geblokt door de verdediger van Staphorst. Het fluitsignaal klonk en zo werd er gerust bij een 0-0 stand.

Onder het genot van een kopje thee gaf trainer Wulffie zijn aanwijzingen en daarna werd met goede moed afgetrapt voor de tweede helft. Het spelbeeld wijzigde in de tweede helft niet. Staphorst probeerde Noordscheschut onder druk te zetten maar de blauwen waren niet onder de indruk. Vooral gelegenheidsverdediger Roy Beekelaar was een rots in de branding met zijn snelheid, goede traptechniek en een aantal goede intercepties speelde hij een puike partij. Tweemaal was het scheidsrechter Vincent die een discutabele vrije trap gaf op zestien meter van de goal van Noordscheschut. Gelukkig voor de schutters werd de eerste vrije bal gekeerd en de tweede eindigde in het vangnet.

Het spelbeeld bleef ongewijzigd en zo kabbelde de wedstrijd naar het einde. Staphorst was de beter voetballende ploeg maar wist weinig kansen te creëren. De wedstrijd leek op een gelijkspel uit te draaien. Echter was daar scheidsrechter Vincent uit Rouveen nog, s ’weekends met zijn vrienden van Staphorst 2 te vinden in discotheek Kisteman. Een keihard schot vanaf 17 meter werd met de borst/onderarm geblokt door aanvoerder Jeroen Schonewille. Aangezien de captain op twee meter afstand van de bal stond was het onmogelijk om te reageren. Hierdoor was er absoluut geen sprake van opzettelijk hands. Helaas oordeelde de scheidsrechter anders en tot ongenoegen van Noordscheschut wees hij naar de stip. Zo was het Ruben Kin die in de 92ste minuut de penalty verzilverde en Staphorst op 1-0 schoot. Nadat Noordscheschut had afgetrapt klonk vrijwel direct het eindsignaal en eindigde het de duel in 1-0 overwinning voor Staphorst.  De mannen van trainer Wulffie storten aangeslagen ter aarde. Spits Meijers kon zijn emoties niet de baas en pinkte een traantje weg. ‘We hebben gestreden als leeuwen en dan is het zuur dat je aan het eind van de streep met lege handen staat’ sprak middenvelder Jordi Zwiep.

Heugelijk feit op deze middag was dat A junioren Aron Boer en Joey Kikkert hun opwachting maakte in het tweede. Goed dat deze jongens minuten maakten en op deze manier kunnen ruiken aan het echte werk. Hun wacht een glansrijke toekomst bij de plaatselijke VV.

Aanstaande zaterdag mogen de Schutters gasten uit Burgum ontvangen. BCV 2 is de tegenstander, de Burgummers hebben tot nu toe nog geen enkel punt weten te halen. Zo wordt het dus weer tijd voor een driepunter voor de Schutters!

Opstelling: Alex Padding, Bas Benjamins, Léon Vlietsra, Roy Beekelaar, Erwin Post, Jordi Zwiep, Mick Wemmenhove, Jeroen Schonewille, Berry Strijker, Ruben Strijker, Niels Jonker.

Wissels: Jeroen Meijers, Aron Boer, Joey Kikkert.

Man van de wedstrijd: Roy Beekelaar