Staphorst 4 ruim langs Rouveen 2.

Rouveen SC 2

Lars Röben (schot)
Hugo Jonkers (schot)
...

Mannen zaterdag, 4, 2e klasse A

28 november 2015 12:30

Groot, J de

Staphorst 4 - Rouveen 2

Of andersom

De herfst heeft inmiddels nadrukkelijk zijn intrede gedaan, en zoals inmiddels bekend is, is de situatie rondom de Staphorster speelvelden nogal negatief. De donderdagavondtraining was een teken aan de wand. Wanneer je tot je enkels toe wegzakt op een trainingsveld, weet je dat het niet meer over voetballen gaat. Nou heeft de buurman een cadeautje gekregen in de vorm van een kunstgrasveld. Iets waar wij als vv Staphorst ook hard aan toe zijn. Met de derby deze zaterdag op het programma, was er een ideale gelegenheid om het KNVB programma om te draaien en op het kunstgras van Rouveen te spelen, waarvoor dank.

De wedstrijd. Een niet al te fanatieke warming up was geen beste voorbode. Voor ons tegenstander dan. Na 2 minuten lag de bal in het netje, na een messcherpe counter. Een lekker begin, wat er nog wel eens voor zorgt dat we onszelf in slaap sussen. Vandaag WA daar geen sprake van. Een ruime handvol minuten later schoof Roeltje voor de tweede maal de bal tegen de touwen. Rouveen bleef knoeien achterin en bood 5 minuten later weer de gelegenheid om te scoren, en ook ditmaal was het raak. Met 5 december voor de deur is het tijd voor cadeaus moet men gedacht hebben, want een aantal minuten voor rust dropte de goalie de bal voor de voeten van Chiel, die verrassend attent reageerde en daarmee de strik behendig van het cadeautje wist te punniken. De 4-0 ruststand doet wellicht vermoeden dat de Azulgrana’s der lage landen bij toeval op een kunstgrasveld ergens in een rustiek dorpje beland waren. Niets is minder waar. Hoewel we effectief speelden en duidelijk de bovenliggende partij waren, waren we bijzonder slordig in de passing en was onze rechterflank positioneel vrij zwak. Aan de trainer dan de taak om in de rust de puntjes op de i te zetten. Nou ja, trainer.. Die is er geloof ik niet meer, alleen is ie vergeten dit ten overstaan van de groep te melden. Goed. Tossie voerde het woord en zette een puntje erbij op de i. Dit sorteerde onmiddellijk het gewenste effect. De start was identiek aan die van het eerste bedrijf, en na 2 minuten lag de bal wederom achter de keeper: 0-5. Een kwartier later zat menigeen er een tikje doorheen en werd nog weleens vergeten dat verdedigen ook bij voetballen hoort. Dit stelde Rouveen in de gelegenheid om zowaar nog even aan te zetten, iets wat ze in het eerste uur eigenlijk niet gedaan hebben. Aangezien ook ondergetekende het even niet meer kon belopen en het vanaf een afstandje al coachend probeerde op te lossen, werd onze opponent geen strobreed in de weg gelegd op weg naar de 1-5. Goed voetballen en we bij vlagen, wat ons nog de nodige mogelijkheden opleverde en ons zelfs 1 a 2 penalty’s op had moeten leveren.

Al met al een geslaagde middag, geen enkel moment serieus in de problemen geweest en met een fantastische mam van de wedstrijd in de persoon van Pep.

Volgende week weer in Rouveen wat ons betreft Duim omhoog