Staphorst VR1 komt bij Ruinen VR1 niet verder dan 2-2

Ruinen VR1

Staphorst VR1

Evelien Mussche (vrije trap)

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 08

31 oktober 2015 14:00

RUINEN - Staphorst VR1 kwam vanmiddag in de zesde competitiewedstrijd in en tegen Ruinen VR1 niet verder dan 2-2. Halverwege stond de brilstand nog op het bord. Bij winst was Staphorst VR1 alleen op kop gekomen, doordat Meppel/Alcides eveneens met 2-2 gelijkspeelde. Nu was De Blesse VR1 de lachende derde en nam die ploeg (voorlopig?) de koppositie over.

door Ronald Jager

Naast de langdurig afwezige Brenda Grooters (opnieuw als supporter wel aanwezig bij het duel van VR1, super Brenda!) kon Staphorst VR1 ook niet beschikken over de zieke aanvoerder Iris van der Spaa. Aranka Mussche had dit keer de aanvoerdersband om de arm en begon centraal achterin. In het doel Linda Hoeve, rechtsback Larissa Vos en linksback Wendy Trompetter. Op het middenveld Suzan Timmerman in een verdedigende centrale rol, Elsbeth Knol op tien en aan de zijkanten Naomi Brinkhuis (rechts) en Carmen Hoxe (links). In de aanval Renate Timmerman als rechtsbuiten, Melissa Konterman in de spits en Evelien Mussche als linksbuiten. Op de bank begonnen Judith van der Veen, Klaasje van Veen en Eslie Hilboezen.

In de beginfase was Ruinen VR1 gevaarlijker dan Staphorst. Enkele aanvallen leverden wat gevaar op, maar gescoord werd er niet. Ondergetekende moest erkennen dat de enigszins gewaagde 3-4-3 opstelling niet goed uitpakte en wilde dit halverwege de eerste helft herstellen in 4-3-3. De verdediging pakte dit zelf (terecht) al iets eerder op, Trompetter ging naast Mussche en in het centrum spelen en Hoxe schoof een linie terug en werd linksachter.

Hierna kreeg Staphorst VR1 meer vat op het spel. Enkele mogelijkheden kregen de geel-blauwen, maar ook deze aanvallen leverden niet super veel gevaar op. De bal - waarover we het verder maar niet meer zullen hebben, maar een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg - werd een paar keer over en naast geschoten. Ruinen VR1 werd op één moment na voor rust niet meer gevaarlijk.

Bij Ruinen VR1 moesten twee speelsters geblesseerd naar de kant en bij VV Staphorst VR1 moest Renate Timmerman met een blessure naar de kant, Klaasje van Veen verving haar en werd linksbuiten, waardoor Evelien Mussche naar de rechterkant verhuisde. Vlak voor rust kon ook Larissa Vos niet verder, haar blessure betekende voor haar einde wedstrijd, Eslie Hilboezen was haar logische vervanger. Halverwege dus 0-0.

Tweede helft

Judith van der Veen, die de eerste helft had gevlagd, kwam bij Staphorst VR1 in het tweede bedrijf binnen de lijnen. Hoxe ging er uit, waarbij Trompetter haar oorspronkelijke positie van linksachter weer innam en Van der Veen als voorstopper in het centrum van de verdediging kwam te spelen. VV Staphorst VR1 begon in tegenstelling tot het spel in de eerste helft, toen de speelsters wel angst voor de bal leken te hebben, nu wel fel en door twee goede goals van Evelien Mussche werd een 0-2 voorsprong genomen.

Ruinen VR1 bleef het echter proberen en bij VV Staphorst VR1 kon Wendy Trompetter door een liesblessure niet verder, voor haar kwam Hoxe weer in het veld. Ruinen VR1 maakte de aansluitingstreffer. Ook Melissa Konterman kon niet verder - ook zij met een liesblessure naar de kant - waardoor Renate Timmerman het restant mocht spelen en dat gelukkig gezien haar eerdere blessure ook kon.

Door een onachtzaamheid in de verdediging - er werd door de backs af en toe in plaats van aan de binnenkant aan de buitenkant gedekt, waardoor er in het centrum ruimte kwam en hier een keuze gemaakt moest worden - kwam Ruinen VR1 op gelijke hoogte en werd de 2-2 gemaakt. Elsbeth Knol kreeg nog een kans op 2-2, maar hier was de Ruinster-keepster op haar hoede en aan de andere kant kregen ook de blauw-witten nog een kans op de volle winst, maar ook Staphorst-keepster Hoeve was attent en liep vlot uit, waardoor de bal tegen haar benen werd geschoten en in de 2-2 stand geen wijziging meer werd aangebracht en die 2-2 ging dan ook als eindstand de boeken in op sportpark De Baete.

Door de gelijke spelen van zowel Meppel/Alcides VR1 als Staphorst VR1 kon De Blesse VR1 de koppositie door een dikke overwinning (5-1) tegen Dwingeloo VR1 overnemen en ook VVAK VR1 sloot aan bij de kopgroep door een 7-2 overwinning op het dit seizoen zeer tegenvallende SC Genemuiden VR2. De Blesse heeft twee punten voorsprong op het trio Meppel/Alcides VR1, Staphorst VR1 en VVAK VR1, maar de rood-witten uit Weststellingwerf hebben wel een duel meer gespeeld.