Ook koploper SVN 2 ten onder tegen het Zesde!

SVN'69 2

... (schot)
Assist: Karlo Slager

29 oktober 2022 12:30

K Kooiker

Sportpark De Tussenboerslanden
Tussenboersweg 2
7948NZ
NIJEVEEN
tel. 0522-491360

Zaterdagmiddag was Sportpark Nijeveen het decor van de kraker in bovenste regionen van de reserve 4e klasse noord. De nog ongeslagen koploper SVN 2 ontving hier het op hol geslagen Zesde elftal van Staphorst, dat al 3 wedstrijden achter elkaar had gewonnen. Wederom beschikte het team over een volle dug-out.

Half Nijeveen was uitgelopen om deze kraker met eigen ogen te aanschouwen. Om half één precies startte het spektakel op een zonovergoten middag en de vele toeschouwers waren allemaal getuige hoe een ontketend Zesde middels twee nagenoeg identieke goals vlot afstand nam van SVN. Ondanks dat de gastheren zeker niet onverdienstelijk speelden, kregen ze een dubbele masterclass van sneltrein Maarten als aangever en Sander als afmaker om de oren. Terwijl SVN in het vervolg van de eerste helft helemaal geschift werd van al het gedraai van Assie, vielen er hier en daar ook slachtoffers. Met name op plaatsen waar Harke verscheen vloog er nog wel eens een Nijevener schreeuwend door de lucht. Het lukte het Zesde helaas niet om met twee doelpunten verschil de rust te halen, een wegglijdende grabbelton Veijer werd geklopt bij een 1 op 1 situatie. Staphorst kreeg nog een goede kans op de 1-3 via een kopbal van Tippie, maar het lukte hem niet om de bal langs Twin Tower Harke in het net te koppen.

Met een 1-2 voorsprong startte het team formidabel aan de tweede helft. SVN was geen schim van wat het was in de eerste helft. Staphorst beloonde zichzelf met een goal en wie anders dan Sander was het om SVN de genadeklap te geven. Hier bleef het niet bij, via een magistrale voorzet van Karlo kwam Chris vogelvrij voor het doel. Nadat hij de krant uitgelezen had schoot hij de 1-4 door het net en kon de keeper van SVN voor de vierde keer vissen. Deze comfortabele voorsprong kwam geen moment serieus in gevaar in het restant van de wedstrijd.

Na deze waardevolle overwinning mag het Zesde zich zowaar voorlopig koploper noemen. Volgende week vieren de mannen een vrije zaterdag, waarna over twee weken wordt afgereisd voor andermaal een topper tegen Genemuiden.

Opstelling: Rémon Veijer, Raymon Harke, Ruben Hoeve (Henry Mussche), Bjorn Boldewijn, Laurens Konterman (Erwin Mussche), Justin Schra, Robert de Vries (Henrico Timmerman), Christiaan Bos, Maarten Bisschop (Karlo Slager), Sander Konterman, Henrico Tippe