VV Staphorst speelt gelijk bij Ruinerwold VR1: 1-1

Elsbeth Knol (schot)

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 08

14 november 2015 14:00

VV STAPHORST VR1 SPEELT NA DUEL MET TWEE GEZICHTEN MET 1-1 GELIJK BIJ RUINERWOLD VR1

RUINERWOLD - VV Staphorst VR1 speelde vanmiddag haar zevende competitiewedstrijd van het seizoen. In Ruinerwold werd tegen de gelijknamige VR1-ploeg met 1-1 gelijk gespeeld na een 1-0 achterstand bij rust.

door Ronald Jager

VV Staphorst VR1 reisde met een 14-koppige selectie naar Ruinerwold, waar om 14.00 uur werd afgetrapt. Begonnen werd met Linda Hoeve in het doel, achterin Eslie Hilboezen, Aranka Mussche, Judith van der Veen en Wendy Trompetter, op het middenveld Naomi Brinkhuis, Elsbeth Knol en Carmen Hoxe en voorin Renate Timmerman, Evelien Mussche en Klaasje van Veen. Iris van der Spaa kon weer op de bank plaatsnemen en werd daar vergezeld door Melissa Konterman en debutante Louise Groeneveld.

Eerste helft

In de eerste helft was Staphorst VR1 niet fel genoeg en was Ruinerwold VR1 de bovenliggende partij. Na tien minuten kreeg Ruinerwold VR1 een vrije trap te nemen toen keepster Linda Hoeve een speelster van de thuisclub niet reglementair tackelde. De keeper kwam er met een waarschuwing vanaf en kreeg geen gele kaart. Enkele Ruinerwolders vonden het zelfs rood waard, maar er was geen sprake van een doorgebroken speelster, aangezien de speelster erg ver naar de buitenkant ging en bovendien Judith van der Veen al tijdig was terug gelopen. Hoe dan ook, de vrije trap ging net over het doel van Hoeve.

Hoewel Ruinerwold VR1 dus meer in de aanval leverde het allemaal niet veel kansen op, wel een aantal corners. Halverwege de eerste helft kwam Ruinerwold VR1 wel op 1-0. In eerste instantie leek Staphorst VR1 de bal weg te kunnen werken, maar in tweede instantie werd de bal alsnog binnen geschoten. Melissa Konterman kwam binnen de lijnen voor Renate Timmerman, Elsbeth Knol leek op weg naar de gelijkmaker, maar werd gestuit door de met een gestrekt been inkomende keepster, de scheidsrechter liet doorspelen. Ruststand 1-0.

Tweede helft

In de tweede helft kwam Iris van der Spaa binnen de lijnen voor Klaasje van Veen, Van der Spaa nam haar plek als laatste man in, Judith van der Veen ging als mid-mid verder en Knol moest voorin voor meer stootkracht zorgen. Ook werd het team in de rust aangespoord om feller te zijn en duels te gaan winnen. Dit bleek - gelukkig - niet tegen dovemansoren gezegd en Staphorst VR1 speelde na rust inderdaad feller. Het leverde enkele kansen op.

Een corner werd door Evelien Mussche op de lat geschoten, in de tegenaanval kon een speelster alleen op Hoeve af, gelukkig schoot ze de bal net naast. Hoeve maakte het de keepster door snel uitlopen lastig. Een nieuwe Staphorst-corner resulteerde in een schot net over van Evelien Mussche en een derde poging van dezelfde speelster had te weinig kracht om de keepster van Ruinerwold VR1 te verontrusten.

Bij Staphorst VR1 opnieuw twee wissels. Renate Timmerman kwam voor Naomi Brinkhuis en vlak daarna nam Louise Groeneveld de plek in van Eslie Hilboezen, Carmen Hoxe ging hierna rechtsback spelen, Renate Timmerman linkshalf en Louise Groeneveld rechtshalf.

Na goed werk van Melissa Konterman kwam de bal bij Evelien Mussche die goed doorgaf aan Elsbeth Knol, die niet nadacht en resoluut de 1-1 binnen schoot. Klaasje van Veen kwam voor Evelien Mussche, waarmee de trainer hoopte dat Van Veen net als tegen Olde Veste en Genemuiden als invaller weer met haar fysiek mogelijk te kunnen scoren. Een goede pass van Groeneveld kon door Van Veen helaas net niet onder controle worden gebracht.

Strafschop

Met een 1-1 stand leek het nog alle kanten op te kunnen, maar echte kansen kregen beide ploegen niet meer. Een correct uitgevoerde tackle op de bal van Van der Spaa in het strafschopgebied leverde tot verbazing van alles wat VV Staphorst was een strafschop op voor de thuisclub. De keepster van Ruinerwold VR1 kwam haar doel uit om deze te nemen en het spreekwoord dat ten onrechte gegeven penalty's vaak gemist worden kwam ook nu uit, de bal ging over het doel van Linda Hoeve, waardoor de gelijke score op het scorebord bleef staan.

Hoewel beide ploegen nog probeerden de volle winst te grijpen in het restant, kwam in de score geen verandering meer. Beide keepsters keerden de pogingen die nog op hen afkwamen vrij eenvoudig. Wel was het merkwaardig dat de scheidsrechter enkele minuten voor het verstrijken van de tweede 45 minuten al voor het einde van de wedstrijd floot. Gezien de eerste helft waarin Ruinerwold VR1 duidelijk sterker was en het tweede bedrijf waarin Staphorst VR1 de bovenliggende partij was is het gelijke spel een juiste afspiegeling van het wedstrijdverloop.

Volgende weken

Volgende week speelt VV Staphorst VR1 - dat dit seizoen al vijf keer uit speelde in de competitie en nog maar twee keer thuis - op eigen veld tegen VVAK VR1, dat vandaag op eigen veld een ruime 3-0 zege haalde op De Blesse VR1 en daarmee samen met Meppel/Alcides VR1 nu medekoploper is. Ook de twee zaterdagen erna speelt VV Staphorst VR1 thuis, op 28 november tegen Vitesse'63 VR2 en op 5 december tegen d'Olde Veste'54 VR2.

Ruinerwold VR1 is volgende week vrij en hervat de competitie op 28 november met een uitduel tegen d'Olde Veste'54 VR2.