Staphorst wint weer na een vervroegde winterdip van Genemuiden

Genemuiden SC VR2

Staphorst VR1

Elsbeth Knol (schot)
Evelien Mussche (intikker)
Assist: Elsbeth Knol

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 08

12 december 2015 12:30

Vandaag was matchday voor heel Staphorst. Het eerste herenteam trapte een half uurtje geleden af tegen Genemuiden, maar ook het vrouwenteam had vandaag een belangrijke wedstrijd tegen Genemuiden 2.
Na een vervroegd winterdipje was het tijd voor weer eens 3 punten.

Voor ons doen vroeg uit de veren vanmorgen voor een fotoshoot met onze nieuwe sponsor CTS. En omdat we toch al bezig waren, kwam de Meppeler Courant ook nog even langs.

We begonnen met Linda op doel, Carmen (later gewisseld voor Eslie), Iris, Aranka en Wendy in de achterhoede, Renate (later gewisseld voor Lisa), Judith en Naomi op het middenveld en Evelien, Elsbeth en Klaasje (later gewisseld voor Melissa) voorin.

In het begin was het een beetje heen-en-weer voetbal, maar in de 17e minuut kon Evelien vanaf een mooie afstand een vrije bal nemen die net voorlangs ging.
Linda had een paar goeide reddingen achter elkaar. De snelle rechtsbuiten kwam steeds heel slim door, maar was niet heel gevaarlijk voor Linda.

Vrouwenvoetbal en een scheidsrechter blijft altijd een ding. Je kunt niet met en niet zonder. Alleen deze was ietwat partijdig wat bij onze spits in het verkeerde keelgat schoot. Zij kon zichzelf niet bedwingen om een wel heel erg kwetsend scheldwoord er uit te floepen. Deze scheids accepteerde het niet om voor "flapdrol" uitgescholden te worden, en gaf Elsbeth een gele kaart en 10 min nadenktijd.
Genemuiden dacht hier van te kunnen profiteren maar door een goede combinatie van Staphorst kon Klaasje de bal binnenschieten. 1-0 joehoe!!
Klaasje had nog een aantal goede aanvallen maar die leverden niets op.

Iris kreeg op een mooi plekje voor de goal een vrije trap. En omdat zij al heeft laten zien dat zij deze heel mooi over de keeper kan plaatsen, verwachtten we wel een goaltje a la iris. Helaas had de lange keeper deze hoge bal.

Tien minuten na de rust liet Staphorst mooi tikwerk zien. Na een mooie opbouw vanuit achteruit (ja sporadisch komt dat voor), kwam de bal bij Elsbeth die hem afmaakte. 2-0

Daarna volgde een periode van veel kansen. Evelien had een schotkans, maar die belandde op de baal.

In de 74e minuut gaf els een mooie steekpass op eef en die maakte de 3-0.

Voor het eerst dit seizoen zouden we de 0 houden.. zo leek het ten minste. Helaas wist Genemuiden toch nog 1 doelpuntje te prikken en de eindstand werd 1-3.