Staphorst JO13-1 - Dwingeloo D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

12 september 2015 9:00

Johan Boverhuis

Na de doordeweekse bekerwedstrijd tegen Olyphia D1 die we vrij eenvoudig met 21-0 wonnen en we ons plaatsen voor de 2e ronde van de KNVB beker stond voor ons vandaag de 2e competitiewedstrijd op het programma, thuis tegen Dwingeloo D1. De opdracht was helder de 3 punten moesten in Staphorst blijven, Dwingeloo verloor de eerste wedstrijd en wij hebben die gewonnen dus we konden vandaag afstand van ze nemen als we de wedstijd in winst weten om te zetten. Naarmate de wedstrijd vorderde bleek al gauw dat we met een goed verdedigende tegenstander te maken hadden en dat onze aanvallers er moeilijk doorheen kwamen, toch kwamen er door goed combinatiespel kansjes voor ons en met de rust stonden we verdiend met 2-0 voor. In de rust hebben we de boys gewaarschuwd dat we er nog niet zijn want Dwingeloo loert op de counter, en zo gebeurde het ook dat na de pauze via de counter de 2-1 op het scorebord kwam te staan. Maar niet getreurd de jongens pakten de wedstijd weer goed op en via een paar mooie aanvallen liepen we toch vrij eenvoudig uit naar een 4-1 eindstand. Volgende week staat de streekderby tegen Rouveen op het programma wat een totaal andere wedstrijd zal worden dan vandaag, maar als we zo blijven voetballen als de afgelopen wedstrijden is er niets aan de hand en gaan we ook daar met de 3 punten richting Staphorst.