Streekderby

Staphorst JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

19 september 2015 10:30

Vandaag stond de altijd beladen streekderby tegen Rouveen D1 op het programma. Via de socialmedia werd er over en weer al het nodige voorspeld, wie zou er met de 3 punten aan de haal gaan, dus de boys hoefden wat dat betreft niet scherp gezet te worden. Met een volledig fitte selectie gingen we over de Diek richting Rouveen (eerst eem brommers kiekn) het hele team ging met veel vertrouwen deze wedstrijd tegemoet want tot nu toe loopt het als een trein,met goed en verzorgd voetbal en met veel passie en strijdlust. Dus dit moest vandaag ook gebeuren,vanaf minuut 1 werd Rouveen onder druk gezet en via de zijkanten ging de ene na de andere aanval richting Rouveens doel, het kon niet lang uitblijven dat wij op voorsprong kwamen en zo gebeurde het ook, via een mooie aanval kwamen we dik verdiend op een 0-1 voorsprong en net voor rust stond er de 0-2 op het scorebord. Deze wedstrijd mochten we niet meer uit handen geven en de 2e helft blijven voetballen zoals we in de 1e helft ook deden. Dit was niet tegen dovemansoren gezegd, het massaal opgekomen publiek kreeg een aanvallend Staphorst te zien met tikkie takkie voetbal, alles stond op zijn plaats met als einduitslag een dik verdiende 0-6 overwinning.Onze verdedigers stonden vandaag zoals gewoonlijk weer hun mannetje, de middenvelders werkten als paarden en de aanvallers lieten mooie acties zien met mooie doelpunten. Al met al een dikke pluim jongens super gevoetbald, een team om trots op te zijn. Grote klasse.