Wijc altijd lastig

Staphorst JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

31 oktober 2015 12:30

Pas om half één moesten we de wei in om tegen onze angstgegner Wijc te spelen de nummer 4 in de competitie. Het is de laatste seizoenen gebleken dat we het hier altijd lastig hebben met hun speelwijze en zo ook vanmiddag.We begonnen sterk en zaten goed in de wedstijd en kwamen al vrij snel op een 0-2 voorsprong, niks aan de hand zou je zeggen, er waren kansen genoeg om op een grotere voorsprong te komen maar deze werden niet benut. Door een verkeerde terugspeelbal van ons, die onderschept werd, kwam de stand uit op 1-2 wat ook hun enigste kans was in de 1e helft,dit was tevens de ruststand. Na de ranja een fel Wijc wat we ook hadden verwacht en ja via een counter schoten zij de 2-2 binnen wat op dat moment een terecht beeld van de wedstrijd was. Nu was het onze taak om gas te geven blijven voetballen en de moed niet laten zakken, daarin kwam toch wel de klasse boven drijven van dit team, via een paar individuele acties liepen we zelfs uit naar een 2-6 overwinning. Weliswaar iets geflateerd, maar toch weer een verdiende overwinning. Voetballend waren we beter vanmiddag maar als de tegenstander kansen ruikt moeten we er staan en er niet te gemakkelijk over denken en blijven voetballen, ons eigen spelletje blijven spelen dan is er niets aan de hand. Op naar de volgende wedstrijd Fc Meppel thuis. Goed goan !!!!