Streekderby

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

5 december 2015 10:30

Taco Hulleman

We konden eindelijk weer eens onze thuiswedstijd in Staphorst voetballen ipv in Rouveen,en uitgerekend vandaag kwam Rouveen bij ons op bezoek. Het zou de 3e confrontatie worden dit seizoen tussen Staphorst en Rouveen één keer in de beker en dus vandaag de 2e keer in de competitie .De eerste 2 wedstrijden werd er vrij gemakkelijk door ons gewonnen. Maar Rouveen,zo was de voorspelling zou zijn huid vandaag duur verkopen, 3 keer van Staphorst verliezen in één seizoen dat wil natuurlijk niemand met een groenwit hart, dus moesten we vandaag aan de bak en veel strijd leveren om de 3 punten wederom in Staphorst te houden. Op een goed bespeelbaar veld ging de streekderby van start en zoals gezegd begon de formatie van Joop Schra fel aan de wedstrijd, en kregen ook direct een paar goeie mogelijkheden. Maar onze verdedigers stonden ook vandaag weer hun mannetje en er werd goed samengewerkt achterin, zodat hun aanvallers niet de mogelijkheden konden benutten. Uit een vlijmscherpe counter kwamen wij toch op een 1-0 voorsprong wat ook de ruststand was, misschien niet verdiend op dat moment maar daar maalde niemand om bij de geelblauwen. Na de thee moesten we toch de mouwen opstropen om Rouveen van ons af te schudden, met veel passie en strijd gebeurde dat ook, naarmate de wedstrijd vorderde kregen we die ook onder controle, en scoorden we via een aanval door het midden de 2-0. We speelden de wedstrijd gecontroleerd uit en wonnen dus met 2-0, het was voor de toeschouwers misschien niet altijd even mooi om naar te kijken maar het bleef wel spannend, er werd voor elke meter geknokt en dat moet ook om een streekderby te winnen. Onze naaste concurrent Urk heeft vandaag punten laten liggen, dus we kunnen 4 punten loskomen als we de laatste wedstijd voor de winterstop tegen MSC weten te winnen. Goed goan. (ps. de auteur van dit verslag is een echte waterkont)