Wedstrijdverslag Alcides onder de 23 –Staphorst onder de 23 jaar.

Alcides Onder 23

Staphorst Onder 23

8 september 2015 20:00

Dinsdagavond 8 sept. was de aftrap van het voetbalseizoen 2015/2016 voor het team van onder de 23 jaar. Voor de winter staan 4 wedstrijden gepland waarvan deze tegen Alcides de eerste was. De technische staf had hiervoor 13 spelers uitgenodigd, we begonnen met de volgende opstelling: Jordi Slager in doel, vervolgens van links naar rechts de verdedigers Sander Nooi, Lars Heuvelman, Kasper de Weerd, Frank van de Burg. Op het middenveld Maurice Witte, Reinier Crediet en Brendan Hutten, en in de voorhoede Dyon van der Berg, Kevin Westerbeek en Joost de Weerd. Dat betekende dat Tom Kisjes en Maurice Huls op de bank begonnen. De wedstrijd begon met het aftasten van elkaars sterkte, voor de doelen gebeurde er weinig, verdedigend zat het aan beide kanten goed in elkaar. We moesten wachten tot de 32 min. toen er en vlot lopende aanval op rechts tussen Joost en Frank voor enige opwinding zorgde, helaas liep de aanval op niks uit. Even later ging Kevin alleen op de keeper van Alcides af, maar de keeper van Alcides redde bekwaam.

Net voor rust kwam Joost ongelukkig frontaal in botsing met een spelers van Alcides, het liep goed af, maar het was wel het einde van de wedstrijd voor Joost. Na rust enkele wijzigingen, Joost en Brandon kwamen niet meer terug en werden vervangen door Tom en Maurice Huls. Dit bracht ook enkele omzettingen in de opstelling met zich mee, Tom kwam in de spits en Kevin ging op rechts spelen, Marice Huls werd rechts back en Frank kwam op de positie van Brandon recht half. In de rust hadden wij afgesproken dat wij eerder druk zouden zetten en dat pakte goed uit, Alcides had daar moeite mee en Staphorst werd sterker. Helaas kwamen  wij wel in de 70 min. achter met 1-0 door onoplettendheid in de verdediging. Maar Staphorst speelde goed en bleef de verdediging van Alcides onder druk zetten wat beloond werd met de gelijkmaker, Reinier verstuurde een mooie pass naar Kevin die mooi afrondde, 1-1. Nadat enkele schoten van Tom nog de juiste precisie miste was het toch Tom die vlak voor tijd een uitstekende voorzet van Maurice Huls mooi binnen tikte 1-2. Dit was gelijk einde wedstrijd, rest mij nog de keeper van A1 Jordy Slager een groot compliment te geven, door afzeggingen van de geselecteerde keepers stond Jordy ineens in het doel en deed dat heel goed, ook voor Jordy een goed leermoment.

Volgende wedstrijd is op 6 oktober tegen HZVV in Hoogeveen, aanvang 20.00 uur.

Gerrit Mijnheer