Pesse D1 - Staphorst D1

Staphorst JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

5 september 2015 10:00

Vandaag stond voor ons de eerste competitiewedstijd op het programma, na een goeie voorbereiding 24 doelpunten voor en maar 1 tegen uit 3 wedstrijden gingen we vol vertrouwen richting Pesse. Op Sam na waren we compleet en kon de technische staf een volledig fit team de wei in sturen, op een goed bespeelbaar veld was het in het begin van beide kanten een beetje aftasten, maar al gauw werd duidelijk dat wij de beter voetballende ploeg waren. Halverwege de 1e helft kwamen we via een prachtig afstandsschot van Yoeri op voorsprong en met de rust was het inmiddels al 0-3 voor ons. Je zou zeggen kat in het bakkie maar niets was minder waar Pesse begon de 2e helft fel aan te dringen en kwam op 1-3, kort erna scoorden wij de 1-4 maar de tegenstander gaf niet op en kwam zelfs op 3-4 via een paar persoonlijke fouten van onze kant. Uiteindelijk wonnen we de wedstijd toch nog met 4-6 en gingen we met 3 punten richting Staphorst en daar gaat het om. Man of te match was Yoeri, met maar liefst 5 doelpunten gaf hij het goede voorbeeld. Deze week spelen we nog een doordeweekse bekerwedstijd tegen Olyphia en volgende week komt Dwingeloo bij ons op bezoek. Goed goan.