Staphorst wint met een korfbaluitslag!

VHK 3

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 03

3 oktober 2015 14:30

Staphorst 7 behield haar ongeslagen status door een verre van overtuigende overwinning op VHK 3.

Tijdens de gehele wedstrijd was het aan beide kanten open huis wat resulteerde in een 7-5 eindstand.

Onze gevierde leiders hadden ook deze week de nodige problemen om een complete selectie bij elkaar te

rapen.

Maar in deze barre tijden vol oorlog, sjoemelsoftware en vluchtelingen konden we 2 spelers van het 3e

tijdelijk onderdak geven in de warme herberg die het 7e heet.

Verder was Johan Bovenhuis bereid om zijn jarenlange ervaring met ons te delen en hij zorgde er tevens

voor dat onze laatste man niet als enige 40+er op het veld stond.

Omdat alle fatsoenlijke velden in Staphorst bezet waren werd besloten de wedstrijd om te draaien zodat

we om half drie aftrapten in het altijd sfeervolle St. Jansklooster.

Helaas betekende dit wel dat we onze kunsten mochten vertonen op een kunstgrasveld wat al een tijdje

geen onderhoudsborstel had gezien.

Op dit hoogpolige tapijt bakten beide teams er vanaf de aftrap niet veel van.

Een wilde trap naar voren werd door Ruben K. vanaf de punt van de zestien in de korte hoek binnen

geschoten. De keeper van de tegenstander zag er bij dit doelpunt niet al te gelukkig uit.

Dit gaf de burger uit Staphorst moed en de gelegenheid om de teugels wat te laten vieren.

VHK was niet bijster onder de indruk van ons voetbal en na traag omschakelen viel de gelijkmaker.

Kort daarna een herhaling van zetten en stonden we met 2-1 achter.

Ook de verdediging van VHK was verre van waterdicht zodat Ruben K. zijn 2e kon aantekenen.

De rust gingen we echter in met een achterstand want een halve omhaal op de rand van de zestien

plofte onbereikbaar achter onze keeper.

Het rustige kwartiertje werd gebruikt door de technische staf om het elftal weer op scherp te zetten.

De technische staf gromde en wisselde er lustig op los en verlangde meer inzet en goed voetbal.

We mochten gelukkig nog wel 5 minuten naar buiten een luchtje scheppen.

De specialiteit van ons team is dat we 1 keer in de zoveel tijd goed beginnen aan de 2e helft.

En u raad het al vandaag was het weer zo ver.

Vanaf de aftrap ging de bal diep op Bart die Henri aanspeelde, waarna Ruben H. de stand in evenwicht bracht.

Hierna zat er iets meer lijn in ons spel en konden meer doelpunten niet uitblijven.

Uit al die kansen wisten Gertjan en Ruben K. het net te vinden.

Wij gingen er toen vanuit dat de wedstrijd gespeeld was en haalden de voet van het gaspedaal.

Zoals wel vaker deze middag zaten we er volkomen naast, want in no time schoot VHK twee maal raak.

Waarvan de mooiste een lob over onze keeper was, perfect geplaatst door onze eigen rechtsback.

Het einde van de wedstrijd naderde waarna de scheidsrechter ons de helpende hand toestak.

Een speler van VHK werd er voor 10 minuten afgestuurd vanwege onwelvoeglijk taalgebruik.

Op zich een redelijke beslissing, maar het taalgebruik van de meeste spelers hoor je ook niet in de kerk en

daar werd niet tegen opgetreden.

Met een mannetje minder was het voor VHK niet meer te belopen en konden wij nog 2 keer raak schieten.

Deze werden binnen gewerkt door Bart en Henri.

Hiermee was de wedstrijd gespeeld en floot de scheidsrechter af.

Het resultaat hiervan is dat we nog steeds ongeslagen op kop staan en dat de papieren titel Herbstmeister

ons bijna niet meer kan ontgaan.

Ook hebben sommige spelers zich al spontaan aangemeld om de vorig jaar gewonnen schaal weer op te gaan

poetsen.

Gertjan en Niels bedankt voor het meedoen en volgende week gaat de reis naar het puntloze Tollebeek.

-1 Ruben K. assist Gertjan

2-2 Ruben K. assist geen

3-3 Ruben H. assist Henri

3-4 Gertjan assist geen

3-5 Ruben K. assist Bart

5-6 Bart assist Ruben H.

5-7 Henri assist geen

Opstelling: Kees, Bob, Taco, Gertjan, Jeffrey, Johan, Niels, Henk, Bart, Ruben K., Klaas

Wissels: Arjan, Henri, Ruben H.