Staphorst door naar tweede ronde districtsbeker

Klazienaveen 1

Mannen, 1, Groep 1 05

24 oktober 2015 14:30

Oosting, M.

Staphorst heeft relatief eenvoudig de volgende ronde van de districtsbeker weten te bereiken. In een eenzijdig duelwerd Klazienaveen aan de zegekar gebonden. Na een 1 - 0 ruststand werd het uiteindelijk 3 - 0 voor Staphorst.

Bij de thuisploeg ontbraken de geblesseerde Niklas Tavajärvi en Herwin Talen. Daarnaast zat Dennis Rosink zijn laatste wedstrijd schorsing uit en kan hierdoor volgende week weer van de partij zijn als Staphorst de zware wedstrijd in Rijssen tegen Excelsior’31 moet spelen. Bij Staphorst begon Derrick Timmerman weer in de basis.

Vanaf de aftrap was Staphorst de ploeg die het voor het zeggen had. Kansen waren er wel, doelpunten bleven vooralsnog uit. Toch konden treffers niet uitblijven. Het veldoverwicht werd na 20 minuten uitgedrukt in een doelpunt van Martijn Brakke. Namens de bezoekers zorgde Wesley ten Berge voor het eerste wapenfeit.  Ook deze wedstrijd wist René Oosterhof zijn doel schoon te houden. Bijna was Martijn Brakke bij zijn tweede doelpunt. Een puntgave voorzet van Mark Schra werd rakelings naast gekopt door Brakke. De rust brak aan met een magere 1 - 0 tussenstand. Na de pauze zou het krachtverschil zich moeten uitbetalen in meer goals.

Ferdi ter Avest kreeg al gauw de kans om de score verder op te laten lopen. Vlak voor doelman Verhaar miste hij jammerlijk. Enkele ogenblikken later was het wel raak. Namens Staphorst trof Rob Mijnheer de roos. Hierna kreeg Staphorst diverse mogelijkheden om de score verder op te schroeven. Derrick Timmerman zag een kopbal van de lijn worden gehaald.  Een kopbal van Martijn Brakke had een zelfde lot. Weer enige tijd later zag Brakke opnieuw een kans in rook opgaan. Aan de andere kant kwam Staphorst goed weg nadat Patrick Bloemberg een vrije trap op de kruising deponeerde. Ondertussen waren Reinier Crediet en Lars Heuvelman binnen de lijnen gekomen voor Remon Kroes en Frank van der Burg. Twintig minuten voor tijd deed Ferdi ter Avest nog een duit in het zakje. Vanaf rechts kwam ter Avest naar binnen en haalde droog uit in de korte hoek. Hiermee was de eindstand van 3 - 0 bereikt en was Staphorst door naar de volgende ronde.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Frank van der Burg (73. Lars Heuvelman ) Derrick Timmerman, Roelof de Jong, Harm Jan Tip, Rob Mijnheer, Martin van ’t Ende, Ferdi ter Avest, Martijn Brakke, Remon Kroes ( 60. Reinier Crediet ) Mark Schra

Staphorst - Klazienaveen           3 - 0  ( 1 - 0 )

Scheidsrechter : M. Oosting uit Niekerk
Ass. schr: R. Zuidema en J. Hendriks