Staphorst door nederlaag uit KNVB - beker

Mannen, 1, 2e ronde (64) BV

22 september 2015

Eijk, S. van der

Staphorst is er niet in geslaagd om door te dringen tot de derde ronde van de KNVB - beker. Kozakken Boys was op eigen veld een maatje te groot voor de ploeg uit Staphorst.

Zonder Dennis Rosink, die met een geneusde teen uit voorzorg aan de kant bleef, moest de klus geklaard zien te worden. Van meet aan liet Kozakken Boys zien waarom ze tot de top in het amateurvoetbal horen. Waren er eerst nog mogelijkheden voor Gwaeron Stout en Leon Bot, welke onbenut bleven, na 7 minuten wisten de gastheren de score open te breken. Uit een voorzet van Jurién Gaari wist Arif Irilmazbilek doel te treffen. Nauwelijks bekomen van deze schrik diende zich de volgende tegenslag aan. Remon Kroes kreeg een tik op de kuit en kon niet verder. Herwin Talen werd zijn vervanger. Na een kwartier diende zich de volgende tegenvaller aan. Minon Eloisghiri schoot van buiten de zestien meter zijn ploeg naar een riante 2 - 0 voorsprong. Ondanks deze tegenslag hervond Staphorst zich, al had het daar wel de hulp nodig voor van doelman Jesper Hogedoorn. In het nauw gebracht door Ferdi ter Avest, ging de Werkendamse sluitpost in de fout. Martijn Brakke kreeg de bal in bezit en wist eenvoudig de aansluitingstreffer te scoren. Staphorst vatte moed uit deze meevaller en werd sterker. Vlak voor de pauze ging keeper Hogedoorn andermaal in de fout. Deze keer bleef het zonder gevolgen. Aan beide kanten waren er nog wel mogelijkheden, gescoord werd er niet meer. De rust brak aan met een 2 - 1 voorsprong voor Kozakken Boys. Na de snelle achterstand had Staphorst zich aardig weten op te richten en was zeker niet kansloos in het verdere vervolg van deze bekerwedstrijd.

Ongewijzigd begonnen beide ploegen aan het vervolg. De wedstrijd was ondertussen bijna 1 uur onderweg toen Mimon Eloisghiri zijn tweede doelpunt van de avond maakte. Negen minuten later leek Kozakken Boys het duel in het slot te gooien. Mohammed Hammouti wist het laatste zetje te geven in een overvol strafschopgebied. Met deze tussenstand leek de wedstrijd gespeeld te zijn. Echter Staphorst gaf niet op en via Rob Mijnheer wist men terug te komen in de wedstrijd. Het sierde de hoofdklasser dat het zich niet gewonnen gaf en met alles wat de ploeg in zich had perste de ploeg er zowaar nog een slotoffensief uit. Wat men ook probeerde, verandering in de stand kwam er niet meer.

Kozakken Boys was een maatje te groot gebleken en gaat verdiend door naar de volgende ronde in de KNVB - beker. Wie Kozakken Boys gaat treffen zal komende donderdag bekend worden als na afloop van Feyenoord tegen PEC Zwolle de loting zal plaatsvinden. Staphorst kan zich nu volledig focussen op de competitie. Aanstaande zaterdag wacht promovendus DOS’37 op het eigen Noorderslag. Hopelijk kan de ploeg de kater van Werkendam wegspoelen met een klinkend resultaat.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Derrick Timmerman ( 72. Niklas Tavajärvi ) Roelof de Jong, Ewald Koster, Harm Jan Tip, Remon Kroes (15. Herwin Talen ) Frank van der Burg, Mark Schra ( 78. Martin van ’t Ende ) Ferdi ter Avest, Rob Mijnheer, Martijn Brakke.

Kozakken Boys - Staphorst 4 - 2 ( 2 - 1 )
Scheidsrechter: S. van der Eijk
Gele kaart: Sherwin Grot ( Kozakken Boys )
Scoreverloop:
1 - 0 Arif Irilmazbilek 7e