Vroeg uit de veren.

Staphorst JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

13 februari 2016 9:00

Na de winterstop waarin veel is beleefd, waaronder het RIJS toernooi waarin beide teams de finale haalden, we speelden ons een ronde verder in de beker en natuurlijk het zeer geslaagde teamuitje naar de wedstrijd van Schalke"04 tegen Wolfsburg, moesten we vandaag weer aan de bak voor de eerste competitie wedstrijd na de winterstop. Bij de meesten ging de wekker al om half 7 af, we moesten naar Urk de nummer 2 in de competitie, thuis hadden we hier van verloren, dus we waren uit op revanche. Op het bevroren hoofdveld van Urk werden de degens gekruist, we begonnen goed en fel aan de wedstrijd en dat resulteerde in een 0-1 voorsprong voor ons, niet veel later kwam Urk alweer langszij, door onoplettendheid scoorden ze de 1-1 wat ook de ruststand was. Als we hier met de volle buit wilden vertrekken moesten we de 2e helft toch uit een ander vaatje tappen want Urk was zeer gedreven en loerde op de counter, maar zoals zo vaak in het voetbal ging het ook bij ons mis, na een paar opgelegde kansen voor Staphorst scoorde Urk aan de andere kant uit een standaard situatie de 2-1. Alles ging nu op de aanval maar we kwamen er niet meer doorheen, uit een counter maakte Urk de 3-1 en was de strijd verloren. We zijn koploper af en hebben het dus niet meer in eigen hand, er is uiteraard nog niks beslist want de competitie duurt nog 8 speelronden waarin nog wel het één en ander zal gebeuren. Kop op jongens de moed niet opgeven, we gaan ons nu vol concentreren op volgende week zaterdag waar Flevo Boys bij ons op bezoek komt.