Lastige hobbel

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

9 april 2016 9:00

Benny Miggels

De nummer vier uit de competitie Olde Veste kwam bij ons op bezoek, uit hebben wij daar knullig verloren dus we hadden nog wat recht te zetten. Dat het niet gemakkelijk zou worden was bekend want Olde Veste had na de winterstop nog geen wedstrijd verloren. Wederom konden we net 11 spelers op het veld krijgen door ziekte en blessures, er moest zelfs een veldspeler ons doel schoonhouden (Jurgen) en die heeft het uitstekend gedaan. We begonnen zoals gewoonlijk met aanvallend voetbal, en dat leverde gelijk al een paar kansjes op maar nog geen doelpunten.Voetballend waren wij de bovenliggende partij zowel voor als achterin,en na een kwartiertje spelen kwamen we op voorsprong via een snelle aanval over rechts werd de bal keurig het doel ingewerkt, niet veel later lag nummer 2 ook al in het netje. Olde Veste wist even niet waar ze het moesten zoeken, maar even later kwamen ze toch door miscommunicatie bij ons op 2-1 wat tevens de ruststand was. Na de thee en de peptalk gingen we vol goede moed het veld weer op,gelijk na de aftrap (binnen 10 seconden) stond het al 3-1 op het scorebord en bij Olde Veste knapte er op dat moment wat, we liepen daarna uit naar een 4-1 eindstand. Alles stond goed vandaag ik denk dat het één van de beste wedstrijden was die we dit seizoen hebben gespeeld, alles ging zowat goed achterin stond het als een huis de middenvelders strooiden met goede passes en de spitsen draaiden de hele achterhoede dol. Klasse jongens nog 3 wedstrijden te gaan en dan......