Officieus

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

23 april 2016 9:00

Jan Troost

Alles hadden we in gereedheid gebracht om er een mooie entourage voor onze laatste thuiswedstrijd van te maken. Want ja als wij zouden winnen en Urk zou verliezen dan konden we het kampioenschap vieren, maar eerst moest er dus gewonnen worden van Pesse de nummer 3 uit de competitie.Uit hebben we daar met 4-6 van gewonnen maar het ging toen niet gemakkelijk, en vandaag ook niet. Het massaal opgekomen publiek zag dat we in de 4e minuut op voorsprong kwamen maar Pesse liet de kopjes niet hangen en kort erna scoorden ze de gelijkmaker 1 tegen 1. Toch kwamen we voor de pauze nog op 2-1 wat ook de ruststand was. Na de thee en de peptalk pakten we de draad weer goed op, qua veldspel waren we de betere ploeg vandaag maar Pesse was levensgevaarlijk in hun counters, en zo gebeurde het ook via zo'n razendsnelle counter vlak voor tijd werd het 2-2 wat tevens de eindstand was, en dat was gezien de hele wedstrijd een terechte uitslag. Nu was het afwachten wat Rouveen tegen Urk zou doen en ja hoor de groenwitten deden hun burenplicht en hielden Urk op een gelijkspel (bedankt Jopie). Officieus zijn we nu kampioen want we hebben 3 punten voorsprong en ons doelsaldo is +96 en dat van Urk +58 met nog één wedstrijd te spelen, kan dat dus niet meer fout gaan. Over 2 weken gaan we naar Dwingeloo om daar het kampioenschap te vieren.