Goed resultaat

B-junioren zaterdag, B1, Hoofdklasse P

17 oktober 2015 12:00

Huberts, H.

De wedstrijd tegen Hoogeveen B1 was de wedstrijd om de laatste plaats en  het team die de meeste inzet zou tonen en het liefst wilde winnen zou vooraf  volgens ons de wedstrijd winnen. Onze spelers waren tot op het bot toe  gemotiveerd en in de warming up zag het er ook goed uit maar na het fluitsignaal  van de scheidsrechter lag de bal al binnen 15 seconden in ons netje door een  splijtende pass door onze verdediging. Wij raakten niet van de kaart en vansf de  aftrap begonnen we de aanval en bereikten we onze rappe Jeffrey die in  buitenspel positie de bal binnen tikte maar helaas zag de scheidsrechter dit  ook. Een goede opsteker en wij drukten direct dor wat binnen 2 minuten ook de  1-1 opleverde door een mooie goal van Justin Schra die vrij kon uithalen. 5  minuten later kregen we een penalty mee omdat Jeffrey onderuit gehaald werd en  ook deze werd benut door Justin. Na 12 minuten drukte Hoogeveen ons op de eigen  helft en waren we de organisatie even kwijt. Gelukkig ranselde Danny de ballen  een paar keer uit z’n  goal en was Hoogeveen minder scherp en zo werd kans  na kans  om zeep geholpen wat dan ook in een verdiende 2-2 resulteerde.  Nadat Maurice doorschoof naar het middenveld kregen we de wedstrijd weer onder  controle en konden we gevaarlijk counteren en maakten hier ook optimaal gebruik  van door doelpunten van Rick Meulenbelt die de bal netjes over de keeper stifte,  of het zo bedoeld was laten we in het midden. Direct hierna volgde de volgende  aanval en met een prima pass zette Justin, Jeffrey voor de keeper die niet  faalde en de ruststand op 2-4 bracht. In de rust lachende koppies maar iedereen  wist dat het nog niet gespeeld was en zo moesten wij de eerste minuten goed  doorkomen wat ook gebeurde. Justin zette ons na een prima aanval op 2-5  voorsprong en benutte zelf even later wederom een penalty. Omdat er veel ruimte  kwam achter de verdediging van Hoogeveen doordat ze met 10 man kwamen te staan  kon Jeffrey met zijn snelheid hier optimaal gebruik van maken en zette de stand  op 2-7. De overwinning was een feit en dan gaat het tempo omlaag waarna we  helaas nog een doelpunt tegen kregen en zo werd de eindstand 3-7 maar een prima  overwinning waarna we voor nu even weer een beetje adem hebben gekregen. Voor  volgende week in ieder geval een mooie opsteker en we zullen met dezelfde  mentaliteit Heerenveense Boys moeten bestrijden.