Wolvega F3 - Staphorst F3

Assist: Rowan Slager

F-pupillen zaterdag, F3, 2e klasse 08

31 oktober 2015 8:45

Vandaag moesten de jongens vroeg uit de veren, half 8 melden bij de voetbal en kwart voor 8 rijden. De uitwedstrijd tegen Wolvega F3 stond op het programma. De zon scheen door de mist heen, het was prachtig voetbalweer. De thuiswedstrijd werd met 1 doelpunt verschil gewonnen door Staphorst.

Om 8:45 uur floot de scheidsrechter voor de aftrap. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, maar Staphorst had de meeste kansen. Helaas viel het eerste doelpunt achter de doelman van Staphorst. Gelukkig maakten we 7 minuten later gelijk, maar deze gelijke stand was van korte duur. Twee minuten later keken we weer tegen een achterstand aan, gelukkig ook van korte duur, 1 minuut later stond het weer gelijk. Met 2-2 gingen we de rust in. In de 6e minuut van de 2e helft kwamen we zelfs op voorsprong, dat voelde wel even lekker. Langer dan 2 minuten konden we niet genieten van de voorsprong, Wolvega kwam weer langszij en schoot de 3-3 binnen. Het was een spannend duel tot de 32e minuut, Wolvega kwam weer op voorsprong en onze jongens geloofden er niet echt meer in. Toen Wolvega ook nog de 5-3 binnen schoot was het over en uit. Wat wij verzuimden deed Wolvega wel, namelijk de kansen benutten.

Volgende week moeten we uit naar Alcides, deze ploeg staat alleen op doelsaldo boven ons. Hopelijk zijn we dan allemaal net iets scherper en kunnen we ze voorbij in de stand.