Staphorst weet opnieuw te winnen in districtsbeker

Noordscheschut 1

Arend Schoonewille
Melvin Mol

Mannen, 1, Groep 1 10

21 november 2015 14:30

Bakker, G.J.

De messen waren geslepen bij Noordscheschut. Volgens de verwachtingen zou Staphorst de wedstrijd normaal gesproken moeten winnen, echter de thuisploeg zou alles uit de kast halen om tot een goed resultaat te komen. Staphorst zou dus niets aan het toeval moeten overlaten en niet de fout  maken dat dit duel wel eventjes gewonnen zou worden. Klokslag 14.30 uur liet scheidsrechter Rutger Werkhoven aftrappen op sportpark De Meulenwieke.

door Johan Post

Nauwelijks was de wedstrijd onderweg of Staphorst brak via Martijn Brakke de score open. Noordscheschut antwoordde meteen door binnen enkele ogenblikken de gelijkmaker te maken. Namens de gastheren was Arend Schoonewille het feestvarken. Een knotsgek begin van deze bekerwedstrijd. Naarmate de minuten wegtikten werd het duidelijker dat Noordscheschut zich niet zomaar gewonnen zou geven. Toch was het Martijn Brakke die een grote kans kreeg om zijn ploeg weer op voorsprong te brengen. Martijn zag geen kans de bal in het lege doel te krijgen. In een aantrekkelijke wedstrijd brak de rust aan met een 1 - 1 tussenstand. Staphorst zou de tweede 45 minuten extra gas moeten geven wilden ze deze taaie opponent eronder krijgen.

Na de pauze speelde de ploeg van Jan van Raalte een versnelling hoger. Toch kon de thuisploeg het nog aardig bijbenen, Optisch gezien was Staphorst de bovenliggende partij, Noordscheschut compenseerde dit met een hartverwarmende inzet. Ondanks het dappere verweer van de gastheren, liepen de bezoekers toch weg van hun tegenstander. Tweemaal Martijn Brakke zorgde voor het verschil. Ondanks deze tussenstand geloofde Noordscheschut nog in een goede afloop. Dit betaalde zich uiteindelijk in blessuretijd uit in de aansluitingstreffer. Met deze 2 - 3 tussenstand moest Staphorst toch nog op haar qui-vive blijven. Desalniettemin trok de ploeg uit de kop van Overijssel de winst over de streep en is hierdoor geplaatst voor de tussenronde. Daarin staat Staphorst op Het Noorderslag ACV te wachten. Dit duel zal, mits de weersomstandigheden het toelaten, op zaterdag 19 december worden gespeeld.

Tot aan de winterstop komt Staphorst in competitieverband nog drie keer in actie. Volgende week wacht SVZW op eigen veld. Vervolgens moet de brigade van Jan van Raalte naar Drachten om daar tegen de plaatselijke Boys te spelen. De Friezen speelden een inhaalwedstrijd tegen Flevo Boys en pakten zowaar een punt van de ploeg uit Emmeloord. Tenslotte staat de kraker tegen SC Genemuiden te wachten. Kortom; Staphorst staat nog een aantal interessante weken te wachten.

Opstelling Staphorst; Rene Oosterhof, Frank van der Burg, Roelof de Jong, Ewald Koster, Lars Heuvelman, Rob Mijnheer, Martin van ’t Ende ( Remon Kroes ) Dennis Rosink, Ferdi ter Avest, Mark Schra ( Niklas Tavajärvi ) Martijn Brakke

Noordscheschut - Staphorst  2 - 3  ( 1 - 1 )
Scheidsrechter:    Rutger Werkhoven uit Groningen
Scoreverloop:       0 - 1  Martijn Brakke  1e