Herbstmeister

Staphorst JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 02

19 december 2015 9:00

Midden in december met een temperatuur van 15 graden het lijkt wel lente, moesten we de lastige inhaalwedstrijd spelen tegen Olde Veste, en dat het lastig zou worden wisten we vantevoren. Omdat Jord en Sam geblesseerd waren mocht Loran Faber van D2 met ons mee doen. Voor de neutrale toeschouwer zou het een mooie wedstrijd worden met veel doelpunten. De trainers starten met een 4-4-2 opstelling waaraan de spelers toch moeten wennen, vooral op het middenveld schept dit nogal eens verwarring. Olde Veste kwam de 1e helft met 2-0 voor en daar was niets op aan te dingen,wij toonden te weinig inzet en het liep gewoonweg niet bij Staphorst. In de rust hebben we de boys erop aangedrongen dat het toch anders moest om hier nog met de punten weg te gaan, we gingen de 2e helft weer in ons vertrouwde 4-3-3 systeem spelen en alles moest op de aanval en dat werkte, binnen 10 minuten kwamen we op een 2-3 voorsprong en Olde Veste was helemaal de weg kwijt, de wedstrijd gecontroleerd uitspelen zou je zeggen en de 3 punten meenemen naar Staphorst, maar het liep helaas anders. Via 2 counters kwam Olde Veste op een 4-3 voorsprong wat ook de einduitslag was.dus gingen we zonder punten weg uit Steenwijk, Iedereen was uiteraard zeer teleurgesteld en dat was gezien de 2e helft zeer jammer want er werd daarin goed gevoetbald. Toch sluiten we de eerste seizoenshelft af als koploper,Herbstmeister zoals ze dat in Duitsland zeggen dus er is nog geen man overboord. We hebben een goede periode afgesloten met mooi aantrekkelijk voetbal, als je naar ons doelsaldo kijkt van 77 voor en maar 16 tegen dan zegt dat genoeg. Als team gaan we nu genieten van een welverdiende winterstop met een paar mooie activiteiten, als trainers en leiders wensen we jullie fijne feestdagen en een sportief maar bovenal een gezond 2016 toe.  Goed goan.