Laatste oefenpot

Staphorst JO17-1

... (schot)

6 februari 2016 11:00

Vandaag onze laatste oefenpot voordat de competitie weer verder gaat. Steenwijk B1 was onze tegenstander. We misten een aantal vaste basisspelers: Milan (geblesseerd), Maurice (werken), Jasper (ziek) Bjorn Boldewijn (met A1 mee) en ook Justin was met A1 mee. Jeffrey Bloemert was onze gastspeler vandaag. Totaal precies 11 man en dus geen wissels.

Hoewel de wedstrijd redelijk in evenwicht was, was Staphorst het beter voetballende team. Steenwijk was met name gevaarlijk via de counter. Al vroeg in de wedstrijd werd Jeffrey Klooster onderuit gehaald in het strafschopgebied maar de scheidsrechter zag hier ten onrechte geen overtreding in. Jammer. Een vroege voorsprong zou ons goed doen. In de 23ste minuut viel de 1-0 voor Steenwijk. Het was randje buitenspel en de speler werkte het verder keurig af. De 1-0 was tevens de ruststand. Na rust begonnen wij goed. Jeffrey en Viktor hadden geruild qua positie en dat bracht dat met name Viktor veel dreigender kon voetballen dan in de eerste helft. In de 44ste minuut kwam de gelijkmaker. Jerrit schoot van afstand hard op het doel, de keeper wist de bal nog te keren maar Rick Meulebelt was attent doorgelopen en tikte de bal binnen. Niet veel later dacht Viktor zelfs de 1-2 te maken maar hij werd (naar mijn mening) ten onrechte afgefloten voor buitenspel. Jammer genoeg konden wij het overwicht niet uitdrukken in meer doelpunten. We kregen zelfs nog (een terechte) penal tegen. Maar deze werd door Steenwijk niet benut. Jerrit attendeerde de scheids nog even op de niet gegeven penal in de eerste helft en daarvoor kreeg hij geel.
De conclusie van deze partij was dat de jongens goed hadden gevoetbald. Ook toen ze achter stonden bleven ze voetballen. Volgende week thuis tegen Germanicus maar eens proberen of we weer punten kunnen pakken.