Staphorst JO9-1JM - Steenwijk F1

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 27

12 maart 2016 10:00

Johan Schuurhuis

Zaterdag was het alweer tijd voor onze tweede wedstrijd in de Voorjaarscompetitie. Na de uitwedstrijd bij Alcides van vorige week kwam dit keer VV Steenwijk F1 op bezoek. Erg warm was het niet, maar de zon scheen uitbundig en daarmee was het lekker voetbalweer.

VV Staphorst nam al snel het initiatief. Na een assist van Noa maakte Wesley na 6 minuten de 1-0. Drie minuten later prikte Noa zelf de 2-0 erin. Het vele balbezit van Staphorst (keeper Sam had een rustige ochtend) leidde tot de nodige kansen. VV Steenwijk weerde zich echter kranig, waardoor het veldoverwicht van Staphorst nog niet tot uitdrukking kwam in de stand. In de 15e minuut maakte Arman dan toch de 3-0 en drie minuten daarna bracht Wesley de ruststand op 4-0. Met een tevreden gevoel gingen we aan de ranja.
In de rust gaf trainer Daniel wat extra tactische aanwijzingen. Ruben had daar kennelijk goed naar geluisterd, want hij maakte meteen na rust de 5-0, stelde Noa in staat de 6-0 binnen te tikken en maakte zelf na een half uur spelen de 7-0. Die stand bleef enige tijd op het scorebord staan. Staphorst blééf ervoor gaan en vooral Dhany was overal op het veld te vinden. Arman maakte twee minuten voor tijd de 8-0. Op de valreep schoot Wesley er ook nog maar twee achter de keeper van Steenwijk, waarmee nog net de dubbele cijfers werden bereikt. De vreugde na afloop werd nog versterkt door een traktatie van onze jarige verdediger Chris.
Goed gespeeld iedereen!

Op naar de volgende uitdaging, aanstaande zaterdag tegen FC Oldemarkt.