Vrouwen 1 speelt JVZ compleet van de mat.

Staphorst VR1

SJO JVZ VR1

Anoniem (kopbal)
Assist: Anoniem

Vrouwen, VR1, Groep 3 46

3 september 2016 12:30

Klaas Compagner

3 september - STAPHORST

Na de slechte wedstrijd van woensdag tegen IJhorst is Staphorst weer met beide benen op de grond gezet. Onderschat je tegenstander nooit! Ook al wisten we dat Zuidwolde dit weekend in teken stond van een dorpsfeest, was het aan ons om scherp te beginnen en dit keer niet mee te voetballen met de tegenstander, maar ons eigen spel te blijven spelen.
Maar voordat het ronde zwart-witte balletje aangeraakt mocht worden, was het tijd voor de jaarlijkse fotoshoot. Je weet wel, van die profielfoto's die iedereen oer-lelijk vindt, omdat je met staart ineens kaal lijkt en dus die staart ietwat onhandig over je schouder hangt. Zo van; kijk ik heb wél haar. En die foto's waarbij je tegen de zon in moet kijken en daardoor een gezicht trekt alsof je nog een grote boodschap moet doen of zo. Die.
Maar in tegenstelling tot die profielfoto's, pakt vrouwen 1 sinds een paar jaar flink uit met de teamfoto's. Er wordt altijd een "officiele" genomen, maar zeer zeker ook een originele. Deze foto is uitgeroepen tot profielfoto van seizoen 2016/2017 zoals u kunt zien.

Goed. De wedstrijd. Scherp begonnen we zeker want we waren nog geen 5 minuten bezig en Staphorst kreeg een corner. Deze werd genomen door Evert en belandde perfect op het hoofd van Aranka die de 1-0 binnenkopte. Een goed begin....

Klaasje begon ook in de basis een maakte al snel daarna de 2-0 door goed werk van Evert en Elsbeth voorin. De kleine keepster van JVZ kon deze pegel slechts nakijken en mocht voor de tweede keer de bal uit haar net vissen.
Daarna was het de beurt aan allrounder Judith om het derde doelpunt te maken. Kort hierna werd het publiek dat in grote getale naar het mooiste veld van het Noorderslag was gekomen, getrakteerd op een zogenaamde Evert. Zoals al vaker gezegd: een bekend begrip binnen Staphorst Vrouwen 1. De stand kwam hiermee op 4-0 en zo begonnen onze laatste man Iris samen met keepster Jentje zich al lichtelijk te vervelen..

Natuurlijk zijn wij dan de moeilijksten niet. Zoals trainer Teo zegt; gun elkaar eens iets meer. Aranka gaf op het middenveld iets te veel ruimte aan de midmid die een steekpass kon geven aan de rechtsbuiten. Deze gaf hem voor aan de linksbuiten en zo kon Jentje ook even vissen.. De 0 werd niet gehouden vandaag..

Evert maakte dit al snel goed door twee keer het doel van de tegenpartij te vinden. Door combinaties met Elsbeth en Geesje, kwam de bal steeds voor haar voeten en de kleine keeper van JVZ kon niets anders dan een kleine poging doen om te springen, maar een ieder weet dat er eigenlijk geen houden aan is.

Geesje vond het hoog tijd dat er ook een doelpuntje op haar naam kwam en zo werd de 7-1 nog binnen geschoten voor rust.

Na de rust was het eigenlijk gewoon de wedstrijd uitvoetballen. De verdediging had weinig te doen. De aanvallen werden ook iets slordiger en het scoringstempo ging iets achteruit. De lat en de paal werden vaak geraakt. Na een overtreding van JVZ werd een vrije bal gegeven op een wel heel optimale plek. Aan Iris de eer om dit varkentje te wassen. Helaas belandde deze bal op de lat en de rebound kwam voor Judith haar voet die de 8-1 binnenschoot.
Een paar minuten later kwam Elsbeth 1 op 1 met de keeper, speelde deze voorbij en zo werd het alweer 9-1!

Hierna lieten we JVZ nog even een doelpuntje scoren. Wat foutjes achterin zorgden ervoor dat ook zij voor de tweede keer de bal in het doel kregen.
Elsbeth drukte deze vreugde van JVZ direct de kop in door loeihard de 11-2 binnen te schieten. You made your point Els!

Vlak voor het einde kreeg Iris nog een vrije bal. Deze werd goed geplaatst en zo werd het voor Evert een kwestie van kop er tegen en hop het doel in.
Het laatste doelpuntje, de 13-2, werd gemaakt door Elsbeth en dit was dus ook de eindstand.

Goed voor ons zelfvertrouwen, goed om even rustig te oefenen met posities en goed voor de stand in de beker! Rest ons nog VVAK in de beker en hopelijk komen wij dan een ronde verder!