Staphorst winnaar in slechte wedstrijd

Flevo Boys 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse B

26 november 2016 14:30

Vredevoogd, J

Ruim 70 minuten duurde het verzet van Flevo Boys en was het minimaal gelijkwaardig aan Staphorst. Echter toen Martin van ’t Ende de openingstreffer op het scorebord bracht was de mentale weerbaarheid van de gastheren als sneeuw voor de zon verdwenen en kon Staphorst vrij eenvoudig weglopen naar een geflatteerde 0 - 3 zege.

door Johan Post

Bij Staphorst ontbraken Martijn Brakke en Rob Mijnheer in de basis. Rob was de hele week grieperig geweest, terwijl Martijn Brakke last had van een onwillige spier. Een behoorlijke tegenvaller voor trainer Jan Vlap. Positief nieuws was dat Mark Schra weer fit was en in de basis begon. Ander goed nieuws was dat Frank van der Burg 45 minuten zou meespelen met de tweede selectie. Flevo Boys kon dan wel in de onderste regionen  verkeren, het zou lastig genoeg worden om deze klip te omzeilen.

Al vrij vroeg in de wedstrijd kreeg Flevo Boys een uitgelezen mogelijkheid om de score open te breken. William de Boer werd binnen de beruchte lijnen over de knie gelegd en scheidsrechter Vredevoogd kon niets anders doen dan de bal op 11 meter leggen. William de Boer ging zelf achter de bal staan, mikte hard maar onzuiver en zag zijn inzet naast gaan. Staphorst kwam goed weg met deze meevaller. Flevo Boys was voetballend gezien de eerste 45 minuten de bovenliggende partij. Al moet wel worden gezegd dat het allemaal niet groots was wat de toeschouwers onder ogen kregen. Beide ploegen grossierden in balverlies. Behoudens wat afstandschoten viel er weinig te beleven voor beide goals. Over de eerste helft kunnen we kort zijn; het was gewoonweg niet om aan te gluren. En als we eerlijk zijn was er maar één ploeg geweest die een voorsprong had verdiend en dat was Flevo Boys!

Na de pauze verschenen beide ploegen ongewijzigd aan de aftrap. Frank Post kreeg namens Flevo Boys een kans, maar zag zijn inzet voorlangs gaan. Noodgedwongen moesten de sterkhouders Martijn Brakke en Rob Mijnheer toch nog aan de bak. Mike Reuvers en Jeroen van der Meer werden naar de kant gehaald. Er restte Staphorst nog bijna een half uur om de schade te beperken. Meteen al ging er meer dreiging uit van Staphorst. Vanuit een corner draaide Martin van ’t Ende de bal ineens in het doel achter keeper Rodney Rosink, die niet geheel vrijuit ging. Er knapte iets bij Flevo Boys en de ploeg die het al zo moeilijk heeft zakte in het vervolg volledig door haar hoeven. Mark Schra verdubbelde de voorsprong na weifelend optreden in de achterste linie van Flevo Boys. Nauwelijks was de ploeg uit de Noordoostpolder van deze mokerslag bekomen toen Martin van ’t Ende de mooiste goal van de middag maakte. De middenvelder knalde de bal onbedaarlijk hard in de winkelhaak. Flevo Boys was murw en Staphorst kon de wedstrijd freewheelend uitspelen. Na 90 minuten stond de veelzeggende 0 - 3 einduitslag op het scorebord.

Staphorst heeft weer 3 heel belangrijke punten aan het totaal toegevoegd. Terwijl de topper in Veenendaal tussen DOVO en ACV in een gelijkspel eindigde, is Staphorst de koploper tot op 2 punten genaderd. Vanmiddag heeft Staphorst over geluk niet te klagen gehad. Pas na de 0 - 1 ging de ploeg makkelijker spelen. Ondanks dat doet Staphorst nog volop mee in de strijd om de bovenste plaatsen. Flevo Boys daarentegen zit in de hoek waar de klappen vallen. Voor de winterstop wachten Staphorst nog 2 duels. Volgende week komt Sparta Nijkerk op bezoek. Terwijl in de afsluitende wedstrijd van de eerste competitiehelft DOVO de tegenstander zal zijn. Kortom er staan nog 2 heerlijke wedstrijden op het programma, waarin de ploeg uitstekend zaken kan doen.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Rémon Kroes, Ewald Koster, Roelof de Jong, Lars Heuvelman (85. Reinier Crediet ) , Martin van ’t Ende, Dennis Rosink, Mark Schra. Camiel Fidom, Mike Reuvers (63. Martijn Brakke )  Jeroen van der Meer (63. Rob Mijnheer )