Venijn zit hem in de staart

DOVO 1

Joshua Patrick
Marley Berkvens
Joshua Patrick

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse B

10 december 2016 14:30

Bossen, R.

Staphorst heeft in de topper tegen DOVO een ongelukkige nederlaag moeten slikken. Lange tijd leek de wedstrijd op een gelijkspel uit te draaien, totdat Joshua Patrick zijn ploeg onverdiend naar de zege kopte.

door Johan Post

Met een fitte gretige groep vertrok Staphorst voor de laatste wedstrijd van 2016 naar Veenendaal, om daar de strijd aan te gaan met DOVO. De brigade van Jan Vlap stond er fysiek goed op en de verwachtingen op een positief resultaat waren vooraf ruimschoots aanwezig. Winst betekende dat Staphorst herbstmeister zou zijn.

Eerste helft

Het eerste wapenfeit kwam van Staphorst. Martijn Brakke zag zijn schot een prooi worden van de doelman van DOVO. Diezelfde Brakke legde na 12 minuten de bal terug op Rob Mijnheer. Die zag zijn inzet tot corner worden verwerkt door keeper Prinssen. Even later schreeuwde heel DOVO om een penalty, welke terecht niet werd gegeven. Weer was het Martijn Brakke die voor gevaar zorgde. Opnieuw ging de bal niet tussen de palen. Goed doorzetten van Mark Schra bracht de bal bij Brakke. Die gaf het leer vervolgens door aan Camiel Fidom, maar zijn schot werd geblokt door een DOVO speler. Aan de andere kant moest René Oosterhof aan de bak op een schot van een roodhemd. De rust werd bereikt zonder doelpunten. Staphorst was fysiek de bovenliggende partij geweest en ook qua kansen was het de ploeg uit de kop van Overijssel die voor het meeste gevaar had weten te zorgen. Het aanwezige publiek had kunnen genieten van een attractieve wedstrijd.

Tweede helft

Na de pauze zou de druk opgevoerd moeten worden. Toch was het DOVO dat als eerste een schot tussen de palen gaf, welke gepakt werd door sluitpost Oosterhof. De thuisploeg pakte na de hervatting de zaken energieker aan. Staphorst zou bij de les moeten blijven om niet tegen een achterstand op te lopen. Gelukkig herstelde de ploeg zich weer en voetbalde zich onder de druk van DOVO weg. Vooralsnog waren er geen treffers gevallen. Degene die als eerste zou scoren kon weleens spekkoper worden. Ondertussen voerde Staphorst de druk op. Een kwartier voor tijd werd Mark Schra gewisseld voor Mike Reuvers. Met zijn snelheid zou Reuvers wel eens voor gevaar kunnen zorgen. Kortom er resten nog een aantal spannende minuten. Staphorst kwam goed weg nadat linkerspits Joshua Patrick naar binnen trok en een verwoestend schot losliet. De paal bracht redding voor de bezoekers. In blessuretijd maakte eerder genoemde Joshua Patrick de 1 – 0. Via de onderkant van de lat kopte hij de bal in de verre hoek, achter de kansloze René Oosterhof. Dolle taferelen na deze treffer, waarbij zelfs vuurwerk aanwezig was. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat deze stand onterecht was. Maar goed dat telt even niet, de punten gingen naar het fortuinlijke DOVO.

Nabeschouwing

Ondanks het verlies was Jan Vlap meer dan tevreden over zijn spelersgroep. De jongens heb ik na afloop een compliment gegeven. Je hebt daar geen punten mee, maar ik ben toch trots op de jongens. Als leeuwen hebben ze zich verweerd, een gelijkspel had de verhoudingen beter weer gegeven. Wat rest is een korte winterstop. Zaterdag 14 januari wacht Staphorst de terugwedstrijd op en tegen Urk. Tot die tijd wil ik een ieder goede feestdagen  toe wensen en hopelijk weer tot volgend jaar.

Opstelling Staphorst; René Oosterhof, Rémon Kroes, Ewald Koster, Roelof de Jong, Lars Heuvelman, Dennis Rosink, Martin van ’t Ende, Rob Mijnheer, Martijn Brakke, Camiel Fidom, Mark Schra (76. Mike Reuvers )