Staphorst boekt verdiende zege op SDV Barneveld

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse B

25 maart 2017 14:30

Greveling, A.S.

Staphorst heeft in de wedstrijd tegen SDV Barneveld de volle winst weten te halen. Na een stroperig begin begon het na de openingstreffer te lopen en werd een terechte zege geboekt. Door dit resultaat doet de ploeg van Jan Vlap nog volop mee om de bovenste plaatsen.

door Johan Post

Zonder de aan zijn knie geblesseerde Rob Mijnheer, en de nog niet van zijn enkel herstelde Remon Kroes, zou Staphorst de klus moeten zien te klaren tegen SDV Barneveld. Onder fantastische weersomstandigheden liet scheidsrechter Greveling om 14.30 uur de strijd losbarsten.

Eerste helft

In de beginfase was het aftasten en gebeurde er hoegenaamd niks. De bezoekers kregen twee kleine kansjes, echt gevaar bleef vooralsnog uit. Namens de thuisploeg was het Jeroen van der Meer die voor de eerste dreiging zorgde. Zijn schot van afstand werd tot corner verwerkt door doelman van Binsbergen. Halverwege het eerste bedrijf hadden beide ploegen nog weinig kunnen bieden. Toch was het Staphorst dat de score openbrak. Mike Reuvers schoot van afstand zijn ploeg op een 1 – 0 voorsprong. Hopelijk zou deze treffer de amusementswaarde opkrikken. Meteen vanaf de aftrap werd SDV Barneveld gevaarlijk, gelukkig liep het goed af. De thuisploeg zou bij de les moeten blijven. Aanvaller Mike Reuvers zette Martijn Brakke in kansrijke positie. Jammer genoeg kreeg Brakke de bal niet geheel onder controle waardoor de stand ongewijzigd bleef. In de 39e minuut was SDV Barneveld dicht bij de gelijkmaker. Gelukkig wist René Oosterhof erger te voorkomen. De bezoekers raakten wat van slag wat hen in korte tijd dan ook twee keer geel opleverde. Ook Brakke liep wegens protesteren een gele kaart op. Vlak voor de pauze verdubbelde Staphorst de voorsprong. Opnieuw was Mike Reuvers betrokken bij dit doelpunt. Een prima pass werd keurig afgewerkt door Rurik Wind. Zo vlak voor de pauze een heerlijke opsteker voor de brigade van Jan Vlap! Met een 2 - 0 tussenstand werd de kleedkamer opgezocht.

Tweede helft

Staphorst kwam goed de rust uit. Twee corners op rij leverden niet het gewenste resultaat op. Alles leek erop dat Staphorst de wedstrijd in een vroeg stadium wilde beslissen. Al gauw bleek deze gedachte te worden bewaarheid. Mike Reuvers legde de bal panklaar voor de voeten van Rurik Wind, wat 3 - 0 betekende. Hiermee was de wedstrijd gespeeld en kon Staphorst het restant vol vertrouwen uitspelen. Mark Schra werd gewisseld voor Ruben Kin. SDV Barneveld kreeg nog een dot van een kans om de aansluitingstreffer te maken, echter de bal verdween niet tussen de palen. Staphorst bepaalde, maar liet na om het doelsaldo op te krikken. Mike Reuvers was nog wel dicht bij de 4 – 0, maar zag zijn kopbal op de dwarsligger uiteenspatten. Mike bleef dreigend en zag een schot rakelings naast gaan. Vlak voor het verstrijken van de wedstrijd moest René Oosterhof nog aan de bak. Een speler van SDV Barneveld kwam 1 op 1 te staan met de sluitpost van Staphorst. Zoals zo vaak, bewees Oosterhof andermaal zijn niet geringe klasse, en redde bekwaam! Niet lang daarna floot arbiter Greveling de wedstrijd naar het verleden en behaalde Staphorst een verdiende 3 - 0 zege.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Frank van der Burg, Ewald Koster, Roelof de Jong, Reinier Crediet, Dennis Rosink, Jeroen van der Meer, Mark Schra ( 56. Ruben Kin ) Martijn Brakke, Mike Reuvers ( 79. Bas de Vries ) Rurik Wind

Staphorst - SDV Barneveld  3 - 0 ( 2 - 0 )
Scheidsrechter:       Anne Greveling uit Rotterdam
Ass. scheidsrechter: D. Henkens en J. van Eyden