De Weide 3 - Staphorst 3

Weide De 3

Gerjan Dunnink (intikker)
Roel Compagner (vrije trap)

Mannen zaterdag, 3, 1e klasse B

3 september 2016 12:45

Ekelenburg, A.A. van

De Weide 3 - Staphorst 3

Een nieuw seizoen voor de zelfbenoemde 4e-strijders van de geelblauwe brigade van trainer Tossie. Dit seizoen zijn we omgeturnd tot het 3e elftal, vanwege het vrijwillige vertrek van een groot deel van de oude selectie. Met de overgebleven jongens gaan we weer proberen om er een gedenkwaardig seizoen van te maken in positieve zin. De bekerpoule zijn we op prima wijze doorgekomen, zodat we een wedstrijdje extra hebben in oktober. Met een selectie van 20 man is dat ogenschijnlijk geen probleem. Ogenschijnlijk uiteraard, aangezien we geen prestatie-elftal zijn. Inherent aan dit feit is dat er nog weleens een ander dingetje wordt ingepland. Onze linksback Ralph tekende deze dag een wurgcontract voor het leven met zijn Aniek. Nogmaals van harte gefeliciteerd vanaf deze plaats. Dit hield echter automatisch in dat er in totaal 4 man miste wegens de bruiloft. Nog een aantal mensen met kleine pijntjes daarbij opgeteld, zorgde ervoor dat de 4 man aanvulling van het tweede niet heel slecht uitkwam.

Dan de wedstrijd.

De Weide kennen we nog prima uit het verleden, als een geduchte tegenstander. Als scheidsrechter diende deze middag de heer van Ekelenburg. Een man die z'n taak absoluut serieus nam. Wat onvolmaaktheden in de spelerspassen zorgden voor wat zweterige oksels. De eerste 5 minuten begonnen we prima en hadden we de overhand. In kansen resulteerde dit echter niet, tenzij elke corner als doelkans meegeteld mag worden. Na die 5 minuten moesten we het initiatief aan de Weide laten. Zij lieten zien er beter raad mee te weten. Na een kwartiertje spelen leverde dit dan ook de 1-0 op . Jawel, uit een corner. We hadden moeite om ons te herpakken en de tegenstander terug te drukken. Feitelijk beschouwd lukte dit eigenlijk helemaal niet. Een ietwat moeilijk tikkie terug leverde een dot van kans op voor de gastheren. 1 op 1 faalde men echter en zagen we de bal naast de goal van Niels rollen. Na dit hachelijke moment lukte het iets beter een vuist te maken en hadden we iets meer dreiging, zonder tot grote kansen te komen. De stand bij rust was dan ook 1-0, wat een correcte weergave van de krachtsverhoudingen was. Na rust speelden we iets feller en kwamen we beter in onze kracht te voetballen, met alle snelheid die we voorin hebben. Een fraaie combinatie leverde een vrije doorgang voor Martijn op. Rustig schoof hij de bal binnen. De tweede helft bleef ook na de goal meer voor ons. Een corner van Roeltje werd met hoofd schouders knie en teen binnengewerkt door Gerjan. Na deze goal bleef het spelbeeld nagenoeg ongewijzigd en kregen we 3 joekels van kansen. In jargon heet dit opgelegd. Het Staphorster kwaaltje speelde ons parten, wat inhoudt dat ze omgezet werden in missers. Een bal op de grote gok van MC leverde een corner tegen op en een man minder situatie. De organisatie liet duidelijk te wensen over en in de rebound werd de bal tegen de touwen gewerkt. Ditmaal herpakten we ons sneller. Een vrije trap van Roel werd niet meer aangeraakt en hobbelde bij de tweede paal binnen. In het restant gebeurde niet veel noemenswaardigs meer. Zodoende sleepten we de eerste driepunter binnen. Vanavond gaan we het vieren. Alle ingrediënten zijn aanwezig, we gaan nog één keer volle bak vandaag.