SVN 3 - Staphorst 5

Stephan Seinen (afstandschot)

Mannen, 5, Groep 2 34

25 augustus 2016 19:30

Afgelopen week heeft Staphorst 5 onder tropische omstandigheden enkele wedstrijden gespeeld.
Op dinsdagavond ging het om een oefenwedstrijd tegen Staphorst 6. Een nuttige wedstrijd die we met 1-2 verloren. Na een moeizame eerste helft van onze kant konden we de tweede helft weer een beetje voetbal laten zien.

Donderdagavond moesten we aantreden tegen SVN' 3. Een weerzien met een oude bekende, hetis namelijk het team waarmee we in het eerste jaar van Staphorst 8 lang gestreden hebben in de competitie.Gelukkig lag het hoofdveld van SVN voor een groot gedeelte in de schaduw, zodat de warmte iets minder invloed had dan dinsdag.

Staphorst 8 begon goed aan het duel, er waren enkele mooie aanvallen te zien en persoonlijke duels werden ook veel gewonnen. Toch werd er maar niet gescoord, hoewel Jurrian, Karl en Gert toch enkele mogelijkheden kregen. Het was echter SVN dat op voorsprong kwam. Na een misverstand achterin wist de rechterspits van SVN optimaal te profiteren.

Vervolgens kreeg Staphorst nog wel enkele kansen maar was het opnieuw SVN dat scoorde. Spits Lucas Bijker kreeg teveel ruimte en wist Bert Coster in de verre hoek te verschalken. Binnen een half uur met 2-0 achter! Staphorst 5 kon aan de bak!

En dat gebeurde ook! Eerst werd een schot van Raymon vanaf de rand van de 16 nog van de lijn gehaald, maar nog geen 5 minuten later had SVN geen antwoord op een volgend schot van onze mid-mid. Vervolgens kopte Karl rakelings over uit een goede voorzet van Jurrian, maar ook dit bleek uitstel van executie want aan het einde van de eerste helft wist Karl uit een mooie aanval op aangeven van Jurrian de bal wel binnen de palen te werken.

De tweede helft leek bijna een kopie van de eerste helft, alleen wist SVN nu niet meer te scoren. Een goed spelend Staphorst met een legio kansen, die geen van allen werden benut. Het regende corners, maar geen van allen werd benut. Na goed terugkoppen van Stefan was Karl dichtbij maar kopte over, Henri kopte hard naast en een kopbal van Jarno werd door de keeper gepareerd.
Een mooie vrije trap van Raymon zeilde dicht onder de lat binnen, maar helaas te dicht bij de keeper.

Ook Gert kreeg via een steekpass van Robert nog een grote mogelijkheid maar kwam ook niet tot scoren.Langzamerhand ontstonden er al wat frustraties omdat de bal er vandaag maar niet in wilde gaan.Tot de 89e minuut.. Stephan Seinen kreeg de bal aan de voet op het middenveld en ging aan de wandel tot iets voor de 16. Terwijl het hele team iets van 'spelen!' riep besloot Stephan om de bal van grote afstand maar eens te teisteren met zijn befaamde trap. En hoe! De bal zeilde rakelings over de vingertoppen van de keeper om vervolgens het net te laten bollen!

De ontlading was groot, helemaal toen de scheids enkele minuten later voor het laatst floot in deze wedstrijd. Het mooie van SVN is dat ze een grote zwemplas naast hun accommodatie hebben, dus u mag nooit weer raden hoe onze cooling down verliep.

Opstelling:
Bert Coster;
Arjan Lindenholz(Jarno Kok), Jan Compagner, Robin Bloemhof(Henri Kok), Stefan Konterman;
Stephan Seinen(Jeroen Schra), Raymon Veldman, Robert de Weerd;
Gert van Oosten, Karl Mussche, Jurrian Veldman(Jesse Dunnink).

Goals:
2-1: Raymon Veldman