Staphorst 5 - Meppel FC 6

Meppel FC 6

Robert de Weerd (intikker)
Assist: Henri Kok
Henri Kok (schot)
Stephan Seinen (intikker)
Assist: Henri Kok

Mannen, 5, Groep 2 34

3 september 2016 14:30

Cor Mijnheer

Op de dag dat het exact 50 jaar geleden is dat de eerste aflevering van 'Ja zuster, nee zuster' werd uitgezonden trad Staphorst 5 voor de laatste bekerwedstrijd van de poule aan tegen FC Meppel 6.

Misschien omdat de plaatsing voor de volgende ronde al in de pocket was begonnen we niet heel geconcentreerd aan de wedstrijd. Organisatorisch stond het als een vervallen huis terwijl voorin de karige kansjes ook onbenut werden gelaten. Toch was het wel Staphorst dat na een ruim half uur spelen de leiding nam door de revelatie van de voorbereiding!

Kort daarna wist Meppel echter al weer wat terug te doen. Hun aanvaller kreeg de vrije doortocht maar had wat moeite met het uitpakken van dit cadeautje doordat Bert Coster eerst een formidabele redding verrichtte. Op de rebound had hij echter geen antwoord, en hoewel heel geelblauw dacht dat de bal nog van de lijn werd gehaald zag de enige man op het veld die een bril ophad wel een goal: 1-1. Invaller Robert de Weerd wist met een solo de stand voor rust nog wel weer in het voordeel van Staphorst om te buigen: 2-1!

Tijdens de rust vonden er wat wissels plaats en begon Staphorst vol goede moed aan de tweede helft. Al vroeg hadden we de voorsprong moeten uitbouwen maar de buitenspelregeling was even vergeten. Vervolgens kreeg Henri een paar dotten van kansen die allen vakkundig om zeep werden geholpen, waarbij onderkant lat hem zelfs te hulp schoot. FC Meppel kreeg verder weinig kansen, mede omdat diesel Allard ook goed op gang was gekomen. De weinige keren dat ze ruimte kregen stond daar altijd Bert Coster goed opgesteld. Het wachten was dus op goals van Staphorst, en die kwamen er uiteindelijk ook nog.
Na een dik half uur tikte Robert een bal beheerst binnen die vanaf de achterlijn werd teruggelegd, en enkele minuten later wist zowaar Henri te scoren. Het slotakkoord was voor wie anders dan Stephan Seinen, die op aangeven van Henri de 5-1 binnenschoot en daarmee voor de derde wedstrijd op rij de afsluitende treffer maakte. Vervolgens was het de hoogste tijd om het massaal toegestroomde publiek te bedanken dat zowaar 2 koppen breed langs het veld aanwezig was!

Staphorst 5 - FC Meppel 6: 5-1
1-0 Stephan Seinen, 2-1 en 3-1 Robert de Weerd, 4-1 Henri Kok, 5-1 Stephan Seinen

Opstelling:
Bert Coster;
Allard Crediet, Robin Bloemhof, Jarno Kok, Bert Mulder(Robert de Weerd);
Henri Kuijers, Raymon Veldman, Stefan Konterman;
Stephan Seinen(Jeroen Schra), Karl Mussche(Henri Kok), Jesse Dunnink.